Störiga saker vi stör oss på, del 35.

Agnes har ju inte alltid alla rätt, när diverse experter säger att diverse bacilusker behöver 60 grader i tvätten för att dödas, tror jag nog mer på dem. Särskild nu när jag haft en hjärtinfarkt och en hjärtsvikt., För 14 år sedan innan hjärtinfarkten, brydde jag mig mindre om temperaturer, men köpte endå kläder som tål minst 60 grader vid tvätt.
Var och en gör som de själva tycker är bäst :)
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Kan inte sova. Är det inte mamma som låter så lever hundarna om. Ligger förjäkla obekvämt på golvet och släppte nyss ut hundarna som var oroliga.

Efter deras köttfrossa tidigare var jag orolig att de var dåliga i magen, men efter att jag stått ute i duggregnet och försökt få in dem tror jag snarare att det var en nattmacka de var ute efter. Nu håller de förhoppningsvis tyst resten av natten. :meh:
 
Agnes har ju inte alltid alla rätt, när diverse experter säger att diverse bacilusker behöver 60 grader i tvätten för att dödas, tror jag nog mer på dem. Särskild nu när jag haft en hjärtinfarkt och en hjärtsvikt., För 14 år sedan innan hjärtinfarkten, brydde jag mig mindre om temperaturer, men köpte endå kläder som tål minst 60 grader vid tvätt.
Nu är jag inget fan av Agnes Wold eftersom hon har en tendens att expertuttala sig om allt möjligt men hon är ju faktiskt professor i klinisk bakteriologi så just dessa ämnen har hon koll på vad hon pratar om. Hon är alltså expert på bacilusker.
 
Får ta en sväng till huset idag och förhoppningsvis en sista vända till återvinningen. Hade behövt vila en dag till men vädret i veckan ska bli vidrigt enligt prognosen :yuck:
Screenshot_20240902_100951_SMHI vder.jpg
 
Skickade mamma med grannen i en taxi till tåget då jag hade så mycket att göra. Så ringer grannen att de missar tåget, trots 1 timme 45 minuter för att ta sig ca 4,5 mil. Han skitarg då han menade att det var taxins fel.

Jag som har bytt mobil och mobilnr tar mig inte in på banken så jag kan boka om biljetten, trots att det fungerade i morse. Kunde inte ens köpa ny biljett då mitt bankID vägrade fungera.

Mamma tillbaka, syrran fick köpa ny biljett och jag stressa in till centralen med stackars mamma för att hinna med sista tåget. Tack och lov hann vi, hade blivit problem annars då jag tänkt åka härifrån om några timmar och hade ju inte kunnat lämna kvar mamma.
 
Stör mig på att TV reklam (och personer i övrigt) är så fixerade vid vid tvätt i 30 grader, när alla torde veta att Bakterier, baciller och virus inte dör för än med minst 60 grader i tvätten. Kläder som inte ens klarar 60 graders tvätt utan att förstöras, borde inte ens finnas på marknaden ur hälsomässiga skäl.
Fast vad är det för virus, bakterier och baciller du måste döda i din egen tvätt? Jag tvättar typ allt utom underkläder i 30grader, det ska ju i många fall bara "fräschas upp" egentligen.
 
Stör mig på att TV reklam (och personer i övrigt) är så fixerade vid vid tvätt i 30 grader, när alla torde veta att Bakterier, baciller och virus inte dör för än med minst 60 grader i tvätten. Kläder som inte ens klarar 60 graders tvätt utan att förstöras, borde inte ens finnas på marknaden ur hälsomässiga skäl.
Det enda jag tvättar i 60 grader är handdukar och lakan 🤷🏻
 
Fast vad är det för virus, bakterier och baciller du måste döda i din egen tvätt? Jag tvättar typ allt utom underkläder i 30grader, det ska ju i många fall bara "fräschas upp" egentligen.
Den som drabbats av svamp vill nog gärna att så mycket svampsporer som möjligt dör vid tvätt, så att den övriga behandlingen blir så effektiv som det går.
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
120 829
Senast: Lingon
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 551
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 418
Senast: Marita73
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
110 746
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II
  • Bildtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp