Störiga saker vi stör oss på, del 35.

Mm, jo, ungdomarna ”förstår” inte det överlägsna i att kunna spela in i egen låda istället för att sätta sig i knät på streamingtjänsternas optimeringsingenjörer och försäljningsnycker och molnbaserade datahallsströmmar.

/The last dinosaur
Men du har en vecka på dig. Ja men ibland behövs mer tid.
 
Här är det de som idiotförklara en för just det. Eller de idiotförklara en för att man inte byter till dem. Sist skulle de in och uppdatera boxen som är Telenor s jo de ägdes av Telenor jaha häromdagen ägdes ni av Telia när ni var hos jobbarkompisen...
Ok men uppenbarligen finns de fortfarande och säljs så det finns ju en marknad för dem
Sist jag pratade med Allente blev jag inte alls idiotförklarad för att jag ville ha en inspelningsbar tv box
 
Mm, jo, ungdomarna ”förstår” inte det överlägsna i att kunna spela in i egen låda istället för att sätta sig i knät på streamingtjänsternas optimeringsingenjörer och försäljningsnycker och molnbaserade datahallsströmmar.

/The last dinosaur
Du är inte ensam om att vara ”the last dinosaur”
De finns ju uppenbarligen fortfarande i sortiment så det måste ju ändå vara ett flertal som efterfrågar det
 
Ok men uppenbarligen finns de fortfarande och säljs så det finns ju en marknad för dem
Sist jag pratade med Allente blev jag inte alls idiotförklarad för att jag ville ha en inspelningsbar tv box
Har varit låst till Boxer som enda möjliga leverantör i så många år - enda som sänder signalerna i etern som man kan fånga med antenn, så inte uppdaterad på leverantörerna inom ip-tv. Men bra att det fortfarande finns kvar!
 
Mm, jo, ungdomarna ”förstår” inte det överlägsna i att kunna spela in i egen låda istället för att sätta sig i knät på streamingtjänsternas optimeringsingenjörer och försäljningsnycker och molnbaserade datahallsströmmar.

/The last dinosaur
Alltså en dum fråga från mig som inte är så bra på tekniken kring tv-apparater: vi hade tidigare box för att kunna spela in.
I samband med uppgradering av tv tyckte min betydligt mer tekniskt intresserade make att det är bättre att spela in direkt på en extern hårddisk som man kopplar till tv:n. Är inte detta egentligen samma funktion som en box?

Eftersom vi främst spelar in program om vi är borta (en längre tid) så tycker jag det funkar.

Har också haft samtal med försäljare som varit totalt oförstående till att jag ibland vill kunna spela in och titta precis när jag själv önskar, om så ett år senare.
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
120 829
Senast: Lingon
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 551
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 418
Senast: Marita73
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
110 747
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II
  • Bildtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp