Störiga saker vi stör oss på, del 35.

Det har du nog rätt i, det finns en generation till.

Det är Boxer som försöker ta bort möjligheten för sina kunder.
Jag tror att Telia försöker ta bort sin. Min förening bytte till Telia för 1-1,5 år sedan, då frågade jag efter den inspelningsbara delen eftersom jag haft den i många år innan. Den fanns inte att köpa på deras sajt, jag pratade med olika personer på deras kundservice som försökte övertyga mig om att allt fanns på deras play (det gör det verkligen inte). Till slut medgav någon att jo, de höll nog på att fasa ut den.

Jag hade dock kvar min gamla från mitt förra boende så jag använder den (de få gånger jag vill spela in något)

Men: inspelningsbar hårddisk till tv finns väl fortfarande? Jag hade en sån mellan de här två Teliaperioderna.
 
Har varit låst till Boxer som enda möjliga leverantör i så många år - enda som sänder signalerna i etern som man kan fånga med antenn, så inte uppdaterad på leverantörerna inom ip-tv. Men bra att det fortfarande finns kvar!
Det måste vara om du vill ha mer än gratiskanaler?
Vi har inget abonnemang alls och antenn som sitter på husväggen funkar bra?
 
Stör mig på att TV reklam (och personer i övrigt) är så fixerade vid vid tvätt i 30 grader, när alla torde veta att Bakterier, baciller och virus inte dör för än med minst 60 grader i tvätten. Kläder som inte ens klarar 60 graders tvätt utan att förstöras, borde inte ens finnas på marknaden ur hälsomässiga skäl.
 
Stör mig på att TV reklam (och personer i övrigt) är så fixerade vid vid tvätt i 30 grader, när alla torde veta att Bakterier, baciller och virus inte dör för än med minst 60 grader i tvätten. Kläder som inte ens klarar 60 graders tvätt utan att förstöras, borde inte ens finnas på marknaden ur hälsomässiga skäl.

Agnes Wold säger annorlunda:
https://sverigesradio.se/avsnitt/agnes-wold-du-blir-inte-friskare-for-att-du-har-det-stadat-hemma
 

Agnes har ju inte alltid alla rätt, när diverse experter säger att diverse bacilusker behöver 60 grader i tvätten för att dödas, tror jag nog mer på dem. Särskild nu när jag haft en hjärtinfarkt och en hjärtsvikt., För 14 år sedan innan hjärtinfarkten, brydde jag mig mindre om temperaturer, men köpte endå kläder som tål minst 60 grader vid tvätt.
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
120 829
Senast: Lingon
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 551
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 418
Senast: Marita73
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
110 747
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II
  • Bildtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp