Störiga saker vi stör oss på, del 35.

Mitt lokala köpcentra har gjort en reklamfilm där flera butiksinnehavare berättar om sina tips och trender på ett "inspirerande" sätt.

Problemet: ALLA ser ut som om personen bakom kameran håller de under pistolhot! Stammande, blinkande och med kraftiga sväljningar läser de innan till om höstens bästa köp. Några ser ut att vara på gränsen till att svimma med svetten skinande.

Alla älskar inte att vara framför kameran men några tagningar måste ha varit bättre?
Det blir väl sådär om någon marknadsföringsmänniska bestämmer att nu gör vi såhär och alla ska delta och det är väl inget problem för alla är ju så vana med videosamtal och tiktok och postar ju ändå filmer av sig själva helatiden.
Trots att många inte alls gör det, och är väldigt obekväma framför kamera.

Jag har själv inget problem med att sälja sand i Sahara, men jag hade dött om någon filmat min presentation.
 
Nu stör jag mig på att mitt illamående/yrsel, som jag varit förskonad ifrån i några veckor, verkar ha kommit tillbaka igen :meh: Ganska övertygad om att det är stressrelaterat, så det är väl "bara" att försöka stressa mindre.
 
Min fot. Jag får nog pallra mig iväg till en läkare på måndag.
20240830_181114.jpg
 
Mobbing är naturligtvis en annan sak, och fruktansvärt oavsett ålder på de inblandade. Min reflektion gällde mer tillfälliga konflikter. Där upplever jag att barn är mer direkta än många vuxna.

Jag håller helt enkelt inte med.

En tonåring jag känner som har autism har svårt för att umgås med barn/jämnåriga i grupp. Just för att det sociala spelet och bristen på rak kommunikation gör dem svårare att förstå sig på. Vuxna är däremot rakare i sin kommunikation och håller mycket mer sällan på med samma sociala spel som barn/tonåringar håller på med när de försöker komma på vem de är och vad deras plats i världen är.

Sen tror jag att många som jobbar med barn ser vad de tror är tillfälliga konflikter när det egentligen är mobbing eller förstadie till mobbing det handlar om.
 
Jag håller helt enkelt inte med.

En tonåring jag känner som har autism har svårt för att umgås med barn/jämnåriga i grupp. Just för att det sociala spelet och bristen på rak kommunikation gör dem svårare att förstå sig på. Vuxna är däremot rakare i sin kommunikation och håller mycket mer sällan på med samma sociala spel som barn/tonåringar håller på med när de försöker komma på vem de är och vad deras plats i världen är.

Sen tror jag att många som jobbar med barn ser vad de tror är tillfälliga konflikter när det egentligen är mobbing eller förstadie till mobbing det handlar om.

Barnen jag tänkte på är som sagt ännu långt ifrån tonårens sociala spel.

Med det sagt lämnar jag gärna den diskussionen här i stället för att låta den ta över hela tråden 🙂

Det är väl tur ändå att inte alla tycker precis likadant om allt, tänk så tråkigt det skulle vara då.
 
Lättkränkta män och hur deras sköra egon på något sätt skall läggas på andra (oftast kvinnor) att hantera.

(I detta fall att vi hade en improptu roadtrip på en sisådär 100 mil och mannen som körde den första tredjedelen blev kränkt när de andra tyckte att jag körde bättre än honom. Bla för att jag inte ryckte i ratten åt olika håll, höll jämnt tempo och inte pillade med mobilen medans jag körde).
 
Barnen jag tänkte på är som sagt ännu långt ifrån tonårens sociala spel.

Med det sagt lämnar jag gärna den diskussionen här i stället för att låta den ta över hela tråden 🙂

Det är väl tur ändå att inte alla tycker precis likadant om allt, tänk så tråkigt det skulle vara då.

Ja, det spåret är nog klart nu men vill bara som sista inspel tillägga apropå mitt tyckande om betydelsen av snabb konfliktlösningshjälp, att du kan ju ta med dig från det att det innebär i detta fall att dessa barn hade det bra som hade dig att vara där och kliva in i rätt tid. Dvs jag tror att ditt agerande var en bidragande faktor till att det blev bra, snarare än att barn i allmänhet är en unik typ av människor som snabbt och enkelt löser konflikter.

Men ja, vi får tycka olika om saken 🙂
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
120 834
Senast: Lingon
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 553
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 419
Senast: Marita73
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
110 747
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Dressyrsnack 17
  • Patella, tips

Omröstningar

Tillbaka
Upp