Störiga saker vi stör oss på, del 35.

Jag stör mig på, att det är en allmän regel att portdörrarna INTE får ställas upp och att det är ALLAS ansvar att de inte står uppställda. Men sen när de som jobbar inom hyresområdet, för hyresvärden, så de bryr sig inte om uppställda portar och lämnar dessutom gärna dem uppställda själva. Då borde man väl kunna skippa regeln om "Portdörrarna ska vara stängda", om det ändå inte är ett problem? Själv tycker jag att det känns otryggt, men orkar inte tjafsa med grannar och förstår ju deras behov/önskan om öppen dörr. Då den annars är låst och kräver portbricka. För att det skydda oss boende från den osäkerhet som råder nu, med bomber och syrainbrott.
 
IMG_3855.jpeg


Fastnade riktigt duktigt med tumnageln under den utstående leverfläcken jag har på halsen 💀 första gången jag känner mig aningens tveksam till min vana att bara köpa roliga plåster, kommer vara skitsnyggt till uniformen imorn :laugh:
 
Värmen! Jag fullkomligt kokar! 🥵
Det är snart september och ändå lika varmt som i mitten av juli. Hoppades att vi skulle få åska igår så det fick rensa luften lite, men det enda vi fick var lite regn. Det är fortfarande lika varmt, kvavt och kvalmigt
 
Jag stör mig på att Älvsborgsbron är helt avstängd utan någon info om vad som hänt eller hur länge den ska vara stängd. Den är mellan där jag är nu och dit jag ska i rusningstrafik senare idag. Vill helst inte köra bort till Hisingsbron när alla andra är ute och kör. Det är jobbigt nog att köra i rusning i Göteborg utan att bege sig in i så centrala delar.

Med tanke på bristen på information är det tråkigt nog antagligen en hoppare 😢
 
Jag stör mig på att Älvsborgsbron är helt avstängd utan någon info om vad som hänt eller hur länge den ska vara stängd. Den är mellan där jag är nu och dit jag ska i rusningstrafik senare idag. Vill helst inte köra bort till Hisingsbron när alla andra är ute och kör. Det är jobbigt nog att köra i rusning i Göteborg utan att bege sig in i så centrala delar.

Med tanke på bristen på information är det tråkigt nog antagligen en hoppare 😢
https://sverigesradio.se/artikel/just-nu-alvsborgsbron-avstangd-for-all-trafik-aven-batar
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
120 838
Senast: Lingon
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 554
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 419
Senast: Marita73
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
110 750
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 30
  • Felin hyperestesi

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp