Störiga saker vi stör oss på, del 34.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Klockan är bara just efter midnatt och jag är fullständigt kaputt. Det är inte normalt när en sovit som jag har gjort, och det är störigt som sjutton..
Men jag ska mata tarantellerna, vattna trädgården och sedan gå och sova antar jag. Kul.
 
Stepler-appen. Hänger sig allt för ofta.
Ja, och belöningarna har blivit dåliga.. En del är rent lur dessutom. "Få en gratis prov bara hos oss" och så är det företagets standard att ge en gratis prov. Jag skrev ett mail och klagade, fick visserligen tillbaka mina poäng men ingen förklaring på varför de gjorde så..

Men jag kämpar vidare. Förr eller senare måste de ju få in bra belöningar igen. Det fram emot min robotdammsugare :D
 

En blockerar inte gångbana/trottoar på det sättet. Inte med cykel, inte med bil (nej, inte när en ska lasta i/ur heller. Då ställer en bilen på körbanan - det är betydligt bättre att vara lite i vägen för biltrafiken isf.). Fotgängare, rörelsehindrade, synskadade, folk med barnvagn etc etc ska inte behöva gå ut i körbanan för att ta sig runt.

(Undantag är förstås räddningstjänst etc. Jag pratar om "vanligt folk i vanliga situationer".)
 
Facebook, igen. Det verkar ha väldigt trögt att fatta. Inte nog med att man har alla dessa "förslag för dig" i flödet, det tycks inte minnas att man klickat "jag vill inte se detta" på olika förslag, för vissa dyker upp på nytt och på nytt :arghh:
 
En blockerar inte gångbana/trottoar på det sättet. Inte med cykel, inte med bil (nej, inte när en ska lasta i/ur heller. Då ställer en bilen på körbanan - det är betydligt bättre att vara lite i vägen för biltrafiken isf.). Fotgängare, rörelsehindrade, synskadade, folk med barnvagn etc etc ska inte behöva gå ut i körbanan för att ta sig runt.

(Undantag är förstås räddningstjänst etc. Jag pratar om "vanligt folk i vanliga situationer".)
Ja, det vore väl bra då att skriva någon rad i inlägget, för att förklara störningen.
 
En trottoar. Cykel rakt över. Var ska man gå? Extremt egoistiskt att inte tänka längre än näsan räcker när man placerar cyklar och dylikt på trottoarer. Folk med hjälpmedel behöver också ta sig fram och uppskattar inte att gå på gatan. Ett perfekt exempel på något som jag som ser dåligt fastnar i.
Jadå, jag tycker ändå att man ska skriva några ord runt störningen, och inte enbart lägga in en bild...
 
Fast här tycker jag bilden sa mer än tusen ord faktiskt
Får man plats med tusen ord i ett inlägg förresten?
Det kunde ju faktiskt vara fler saker runt cykeln än att den stod tvärs över trottoaren:

Delvis stulen (hjul, styrstång eller så)

Något gör att det inte GÅR att flytta den åt sidan/mot väggen

Kanske den stod mot väggen när den parkerades, och "någon" har flyttat ut den för att jävlas...
 
Ljudnivå i hörlurar. Den är så olika. Jag gillar hög ljudnivå. Vissa har inte det. Som om "vi ska skydda dina känsliga öron mot skadlig exponering", alltså kom igen, jag är vuxen OCH hörselskadad, det som är ashögt i normalhörande är högt för mig, låt mig då få lyssna på den ashöga nivån som anses skadlig?! Nej, men då gör man hörlurar med lägre ljudnivå...

Nåväl, man får vad man betalar för, men det borde ju inte påverka ljudvolymen tycker jag.

Men visst jag råkar ju jämföra Sony WH-1000XM5 som kom på plats i ett ett test av alla med JBL 520 BT.

Men ändå.
 
Ljudnivå i hörlurar. Den är så olika. Jag gillar hög ljudnivå. Vissa har inte det. Som om "vi ska skydda dina känsliga öron mot skadlig exponering", alltså kom igen, jag är vuxen OCH hörselskadad, det som är ashögt i normalhörande är högt för mig, låt mig då få lyssna på den ashöga nivån som anses skadlig?! Nej, men då gör man hörlurar med lägre ljudnivå...

Nåväl, man får vad man betalar för, men det borde ju inte påverka ljudvolymen tycker jag.

Men visst jag råkar ju jämföra Sony WH-1000XM5 som kom på plats i ett ett test av alla med JBL 520 BT.

Men ändå.
Alltså det spelar ju ingen roll att du är hörselskadad, starkt ljud är ju skadligt även om du inte upplever att ljudet är starkt.
 
Att det inte gick att boka om sonens hemresa till en billig resa den dagen han ville åka. Det gick att boka samma resa för samma pris dagen efter
 
En blockerar inte gångbana/trottoar på det sättet. Inte med cykel, inte med bil (nej, inte när en ska lasta i/ur heller. Då ställer en bilen på körbanan - det är betydligt bättre att vara lite i vägen för biltrafiken isf.). Fotgängare, rörelsehindrade, synskadade, folk med barnvagn etc etc ska inte behöva gå ut i körbanan för att ta sig runt.

(Undantag är förstås räddningstjänst etc. Jag pratar om "vanligt folk i vanliga situationer".)
Detta. Det känns verkligen som att gångbanan regelbundet används till förvaring/parkering på sistone så sjukt störande. Folk som jobbar med snöröjning, ambulanser etc förstår, det e självklart okej att dom behöver ta plats på gångbanan.
Men dom övriga, specielt parkeringar gärna så att det finns ett litet utrymme på vardera sida om fordonet men inte tillräckligt för att jag ska kunna gå förbi utan att iaf delvis hamna i körfältet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
101 873
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 296
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 935
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 727
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp