Stödrätter

devere

Trådstartare
Är det någon som vet hur man räknar pris på stödrätter när man skall köpa/sälja. Om jag förstått det hela rätt är det 6 år kvar innan rätterna eventuellt kan ändras, så intäkten på rättigheten bör ju vara 6 x värdet på rättigheten, men frågan är vad som är rimligt betalt/att betala för stödrätterna.

devere

Sv: Stödrätter

Det är inte så vanligt att man köper/säljer stödrätter eftersom man bara har användning för dem om man har bidragsberättigad mark som man inte har stödrätter för. De priser jag sett har legat på ungefär samma värde som ett års bidrag (cirka 2000:-/ha för åkermark).

Som sagt det måste ju finnas köpare också! De som är intresserade av bidragen har ju redan tillräckligt med stödrätter för sin mark. Stödrätterna "dör" om de inte nyttjas under en treårsperiod.

Sv: Stödrätter

Jag har undersökt prissättningen just nu och den ligger ganska exakt som de värde som står på sammanställningen till SAM.
Alltså bara vad den är värd för i år.

Liknande trådar

Hundhälsa Det är nu inte särskilt länge kvar tills jag får hem min lilla retrievervalp :heart Jag försöker att förbereda mig och läsa på så mycket...
2
Svar
37
· Visningar
1 379
Senast: Nota
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 402
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 023
Senast: Presto
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 422
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar