stöd till benen i hagen

vinkelina

Trådstartare
efter en massa utredningar har vi ännu inte hittat nått fel på min hästs vänstra ben, hon haltar, men det har blivit bättre med vila, testade att springa lite med henne idag, hon markerade lite, inte så att hon haltade, men gick inte rent heller. däremot travade hon nog glatt till manegen, o då haltade hon inte. fick sen höra att hon ingen varit ute på vift, smitit ut ur hagen.

hon är sådan, när hon halta som mest hölls hon nog i hagen, men tydligen börjar hon bli frisk, då hon ideligen smiter ut. staketet är 2 meter högt, plankor o eltråd, fattar inte hur hon lyckas.

men funderar på att lägga nån form av stödbandage/benskydd i hagen nu. det börjar ju bli bättre, visar hon ju tydligt. men ja vill ju inte att hon skall få problem igen.

skall försköka få ut vet nån dag igen, o göra ett ordentligt böjprov, det misslyckades sist.

men vad skulle ni rekomendera? hältan tycks sitta i hovleden, eller det var ända som vi fick böjt sist, men hon reagerade med det samma där

Sv: stöd till benen i hagen

Det gär nog inte att linda/bandagera bort hältan.
Att hoppa 2 m staket är nog inget vidare för läkningen...

Sv: stöd till benen i hagen

har ingen aning om hur hon tar sig ut, tror dock inte att hon hoppar ut, men lös kommer hon i alla fall...

fundera mera om det skulle gå att ge extra stöd till benen, så att nu inte skadan förvärras i alla fall

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 789
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hjälp mig spekulera 🧐 6 januari haltar vår ponny höger fram, misstänkt vrickning. Vi utesluter hovböld, bokar tid på klinik. Tyvärr...
2
Svar
39
· Visningar
6 736
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Hej hej! Ska försöka hålla mig kort men endå få med allt relevant. Jag importerade min häst i november förra året. När han kom så hade...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
11 665
Senast: Piaff
·
Hästvård Jag skulle gärna vilja höra lite förslag och gisssningar på vad som kan vara fel på min häst. Har bokat kliniktid, men först om en...
Svar
5
· Visningar
2 613
Senast: bellala
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka