Stockholmare- träffas och träna hund? *BRÅTTOM*

Sv: Stockholmare- träffas och träna hund? *BRÅTTOM*

Och Gabbi:

Jag och Nikkis kommer att vara på Stockholm södra runt tolvtiden imorgon, vore hur kul som helst om ni också dök upp :)

Åh det ska bli SÅ kul att ses imorn!:D

Hoppas att ni andra också kommer, ju fler desto roligare!:bump:

Ja, det låter väldigt lockande. Särskilt som jag har haft en supertrist dag idag, så vore det kul med något roligt imorgon! Och jag kanske kan plugga en del på kvällen. Har ju onsdag på mig också innan det är dags för inlämning. Och Fiddeli skulle ju må bra av att få göra något också. Hon tycker myycket synd om sig själv så här i löptider och skulle verkligen behöva få tänka på något annat. *Försöker hitta på bra ursäkter till att jag inte ska stanna hemma och plugga hela dagen utan åka in till stan och träffa er* :D

Jag har ju ditt nummer Sofia, slänger iväg ett mess på fm och talar om ifall ni ska vänta mig eller ej...

:bump:

Dyker tyvärr inte upp idag! Måste verkligen plugga... :( Jättetrist att missa, det hade varit supekul! Men det kommer väl fler tillfällen hoppas jag!!

Näääee, fan vad tråkigt:(

Men vi bor ju i samma stad du och jag så vi kan ju säkert ordna en 'egen' liten träff och givetvis får de som vill/kan också följa med!:idea:

Gabbi: Kommer du då?

Senast ändrad:

Ja, det tycker jag verkligen att vi ska göra :) Kanske blir nån inoff. utställning till våren i stockholmstrakten vi kan åka på båda två :)

*kl*

Puh, nu har jag kommit hem efter 2 h i Tanto m. Liten82 och finfina Eya:p
Det var jätte trevligt att ses och vovvarna hade kul ihop!

Men någon vidare lyckad träning för mig och Nero blev inte av..
Varför? Hehe vi hamnade i lite tjaffs med andra hundägare som ansåg sig ha rätten att låta sina jyckar springa fram helt lösa till våra, gick till Liten82's ryggsäck och snokade, snodde leksaker och sprang runt och var allmänt störande.
Vi skulle dessutom gå någon annanstans med min "superfarliga och hanhundsilska hane med noll pli"(Yes, Nero med sina snart 8 månader på nacken var heeelt rabiat och slet sig och var super farlig... Eller INTE!!:rofl: ) Tilläggas bör att vi var på glänten Först och såvitt jag vet så är Sverige ett fritt land, likaså Tantolunden en allmän plats.
För att "i Tanto så ska alla hundar minsann springa lösa och få leka hur de vill".
De tyckte dessutom att vi absolut INTE skulle ha hundar-Så hemska var vi tydligen:smirk: Men det var nog mest riktat till mig då jag blev flyförbannad och fick ett mindre raseriutbrott :angel: :devil:

Men trots det så var det super kul ändå, Liten82 & Eya var super fina och duktiga under den korta träningen vi hade.:)
Nero blev alltför störd av alla hundar som sprang framför näsan på honom, för de andra hundägarna skulle Givetvis stanna kvar där enbart för att jävlas(För Tanto är ju sååå litet...) Men det var ändå vi som hade koll på våra hundar, Oj vad konstigt-hur kom det sig?
Man slutar Aldrig att förvånas.

Men jag är nöjd med dagen, var trevligt att sitta sen i hundgården och snacka lite skit medans Nero & Eya busade och lekte.
Liten82 hade kamera med sig, så det blev några bilder, hon kanske lägger upp dem lite senare när hon kommer hem.:p

Liten82: Tack för en jätte trevlig hunddag! Vi måste göra om det nästa gång du kommer till Sthlm. Förhoppningsvis kommer det fler från Buke också, och att vi får varmare väder så att du slipper frysa så värst:p

Jolanta: Jag hann aldrig hälsa tillbaka till dig när du ringde Sofia, men jag tackar för omtanken och hälsar tbx, hihi.

(Nej, jag missbrukar Inte alls smilysar, Haha!)

Senast ändrad:

Haha, jag lyckas alltid störa. Synd att det var några som förstörde för er. :)

Åh vad trevligt det lät- med undantag för knäppa människor!

Liten82, hojta nästa gång du kommer ner. :)

Ja det var kul faktiskt!:bump:

Men jag förstår mig inte på människor. Vad är problemet egentligen?
Jag säger att jag har en unghund och att jag inte Vill att han ska få hälsa på alla hundar som kommer, isynnerlighet inte de som helt utan lov kommer framspringandes lösa.
Liten82's lilla tik blev ju helt nerbombad av alla hundar som tryckte ner henne i backen och lilltösen blev ju skrämd!:eek::mad:
Men tror du att någon ens brydde sig om att kalla in sina hundar?

Nero raggade och blåste upp sig utav bara helvete vid min sida, så ingen av de främmande hundarna vågade komma fram till honom. Men det var ju säkert därför han togs för att vara "farlig och utan lydnad" då jag satte koppel på honom när hundarna kom(Vilket jag gjorde av säkerhetsskäl) och blev därmed en dålig hundägare som inte ens borde få ha hund...*Asg*
Men det var lite kul ändå då jag sedan gick och lade honom 10 m. ifrån de andra hundägarna och gick sedan och fotade Liten82 när hon tränade, så medans deras hundar sprang runt och levde rövare så låg min 'farliga gangster' kvar där jag lade honom.:smirk:

Senast ändrad:

Hehe, fan, jag borde ha tagit med gammel schäfern idag:devil::angel::devil:

haha var ni i Tanto.. herrejösses sämre plats får man leta efter.. alla södermalms hundägare rastar sina hundar där och jäms med årstaviken.. Själv bodde jag på andra sidan pölen (uppväxt) där och vi hade enorm skog för att vara istan så att säga även där vimmla det av idioter som hade sina hundar lösa... Så ja ni jag känner igen det där problemet om Tanto! Det är ett helsike och vistas på om man har en hund som kanske är jobbiga med andra hundar.. uscha.. vet inte hur många jag skällt ut på det stället och även på min sida där jag bodde förut.... "Tack" vare dom så är min hund hanilsk så det skriker om det! han blev påhoppad 5-6 ggr ett år.. :(

Jasså?
Ja saken är den att såhär var det inte när jag fortfarande bodde på Sönder(är uppvuxen där) och gick ofta till Tanto (flyttade för lite över ett år sedan).

Jag har alltid gillat att vistas i Tanto och det Har varit bra, men det har uppenbaligen ändrats....:crazy:

Men sen är ju (vissa) hundmänniskor ett väääldigt eget folkslag:angel:-som man kan stöta på lite här och varstans egentligen;)

Vilket ställe hade du rek. då?

Delvis KL

Ja, de var verkligen jätteskojj att träffas :)
Synd bara att inte fler kunde, men de blir säkert fler tillfällen!

Men fasiken, vad är det för fel på hundägare i Sthlm???!!

Precis när jag beklagat mej för Nikkis om att jag träffat några jäkla sur-kärringar med lösa hundar på Nacka naturreservat så kommer ytterligare några jäkla stolpskott med hundar som dom inte hade nån koll på :devil::crazy:

Vi hade minsann inget där att göra, såna som oss skulle minsann inte ha hund osv osv.
Vad fasiken, bara för att vi inte vill att deras hundar ska hälsa på våra??
Jag skiter väl högaktningsfullt i att deras hundar är lösa, så länge dom inte besvärar oss- vilket dom gjorde!!

Men jäklars; *go Nikkis* som blev tok-arg :banana: :angel: :D

Trist att det skulle vara såna typer! Finns tyvärr gott om dem!

Nästa gång vill jag också vara med och leka :)

Åh vad trevligt det lät- med undantag för knäppa människor!

Liten82, hojta nästa gång du kommer ner. :)

De ska jag absolut göra!
Och kanske med lite bättre framförhållning :angel:;)

Trist att det skulle vara såna typer! Finns tyvärr gott om dem!

Nästa gång vill jag också vara med och leka :)

Ja, riktigt tråkigt.
Nästa gång jag träffar några såna idioter ska jag helt iskallt säga

"jaha, så är det bara att gå hem och plocka fram lus-borsten, mina hundar har löss"
Sen bara gå därifrån :devil::D
(Så hoppas jag att det är en hund med väldans lång päls så matte/husse verkligen får nåt att oroa sej över).

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 493
Senast: Ragdoll
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
634
Senast: Grazing
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 537
Senast: Cissi_ma
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 981
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V