Sv: Stockholmare- träffas och träna hund? *BRÅTTOM*
*kl*
Puh, nu har jag kommit hem efter 2 h i Tanto m. Liten82 och finfina Eya
Det var jätte trevligt att ses och vovvarna hade kul ihop!
Men någon vidare lyckad träning för mig och Nero blev inte av..
Varför? Hehe vi hamnade i lite tjaffs med andra hundägare som ansåg sig ha rätten att låta sina jyckar springa fram helt lösa till våra, gick till Liten82's ryggsäck och snokade, snodde leksaker och sprang runt och var allmänt störande.
Vi skulle dessutom gå någon annanstans med min "superfarliga och hanhundsilska hane med noll pli"(Yes, Nero med sina snart 8 månader på nacken var heeelt rabiat och slet sig och var super farlig... Eller INTE!!
) Tilläggas bör att vi var på glänten Först och såvitt jag vet så är Sverige ett fritt land, likaså Tantolunden en allmän plats.
För att "i Tanto så ska alla hundar minsann springa lösa och få leka hur de vill".
De tyckte dessutom att vi absolut INTE skulle ha hundar-Så hemska var vi tydligen:smirk: Men det var nog mest riktat till mig då jag blev flyförbannad och fick ett mindre raseriutbrott
Men trots det så var det super kul ändå, Liten82 & Eya var super fina och duktiga under den korta träningen vi hade.
Nero blev alltför störd av alla hundar som sprang framför näsan på honom, för de andra hundägarna skulle Givetvis stanna kvar där enbart för att jävlas(För Tanto är ju sååå litet...) Men det var ändå vi som hade koll på våra hundar, Oj vad konstigt-hur kom det sig?
Man slutar Aldrig att förvånas.
Men jag är nöjd med dagen, var trevligt att sitta sen i hundgården och snacka lite skit medans Nero & Eya busade och lekte.
Liten82 hade kamera med sig, så det blev några bilder, hon kanske lägger upp dem lite senare när hon kommer hem.
Liten82: Tack för en jätte trevlig hunddag! Vi måste göra om det nästa gång du kommer till Sthlm. Förhoppningsvis kommer det fler från Buke också, och att vi får varmare väder så att du slipper frysa så värst
Jolanta: Jag hann aldrig hälsa tillbaka till dig när du ringde Sofia, men jag tackar för omtanken och hälsar tbx, hihi.
(Nej, jag missbrukar Inte alls smilysar, Haha!)