Stoavgiften, när börjades det med den??

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Sighttosee
  • Startdatum Startdatum
S

Sighttosee

Nu är det ju ett pas år sedan jag använde en "svensk" hingst så jag blev rätt förvånad över denna för mig nya avgift...varför har jag inte hört detta, varför har detta börjats med helt plötsligt?!? Usch tröttsamt det har ju fungerat bra utan innan?!? 10 ston 3000:- inte kul, och åker jag utomlands och betäcker så betalar jag ingen avgift och registreringen kostar normalt....fattar inte hur jag kan ha missat denna avgift?

Sv: Stoavgiften, när börjades det med den??

Stoavgiften är inget nytt det är bara det att tidigare har hingstägarna tagit ut avgiften av stoägarna och sedan har ASVH i sin tur debiterat hingstägarna. I och med att man nu anmäler stoet direkt via internet tar ASVH istället ut avgiften direkt av stoägarna. Vad jag kan se har däremot avgiften höjts till i år. Har varit 250 kr tidigare har jag för mig. :(

En stoavgift på 300:- låter som hittat. Arab har fått den brilijanta iden att använda stoavgiften som en guldgruva och begär 800:-/sto :crazy:. Av dessa 800:- går 250:- till SH och resten blir ett litet vackert tillskott i Arabs kassa.

Enligt svensk lag ska registrering av hästar ske till självkostnadspris så Arab är anmälda bla pga. detta horribla pris. Om det sedan är okej får väl framtiden och myndigheterna avgöra.

Liknande trådar

Kropp & Själ Sitter och funderar på vad det innebär att leva en "hälsosam livsstil"? En bekant till mig har skrivit flera inlägg på FB om hur hon...
11 12 13
Svar
251
· Visningar
15 539
Senast: Badger
·
Avel Förra året när en av våra ston skulle betäckas med en utländsk hingst beställde jag direkt från hingsthållaren. Den ligger i Tyskland...
2
Svar
24
· Visningar
3 410
Senast: chap13
·
Avel :D Har en 2 årig Amerikans Miniatyr-hingst som jag tänkt ska brukas lite i avel. Än sålänge så har han inte fattat att han är född...
Svar
9
· Visningar
2 131
Senast: Cornelia
·
Avel Jag har ett sto som jag ville betäcka i år. Jag letade hingst och hittade en som jag tyckte skulle passa mitt sto. Jag kan tillägga att...
Svar
13
· Visningar
2 080
Senast: EmblaAsk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka