Sto som inte "tar sig"...

Inelin

Trådstartare
Mitt ponnysto blev inte dräktig förra året och inte detta heller. Brunstade om igår. Hon har båda år gått på fribetäckning i flock med erfaren hingst. Hon är nu fyra år. Är i fint hull, glad och pigg för övrigt....

Vet. gjorde bac.test som visade att ingenting växte i livmodern. Hon är även sprutad för gulkroppar på äggstockarna, ifall det skulle vara det... Hon handbetäcktes även några gånger. Jag ska ta hjälp att utreda henne ytterligare. Någon som har idéer om vad som kan vara fel?

Sv: Sto som inte "tar sig"...

Två olika förslag:
Endera byter du hingst, eller också tar du om bakterieprovet. Viktigt att det tas när stoet är ordentligt brunstigt, om man vill att det ska visa korrekt svar.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 908
Senast: mars
·
Avel Okej. Mitt sto 10 år inseminerades i våras med fryst. Haft föl tidigare. Ringde till stationen och frågade vad dom tyckte och dom sa att...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
8 486
Senast: em-pirre
·
Hundhälsa Det fick vi reda på i dag... För att göra en lång historia någorlunda kort: Engelsk bulldog, närmar sig 9 år, pigg, och har varit fullt...
Svar
9
· Visningar
1 990
Senast: Fibusen
·
Avel Som en spin off från tråden om antibiotika och avel. Seminverksamheten ger stora möjligheter till hingstval, hingstar från hela världen...
2
Svar
34
· Visningar
5 309
Senast: ginnies
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka