Sto där livmodern tagit semester...

mellan

Trådstartare
Har ett sto som fölade den 20 april och vi åkte till semstation på vad vi trodde var 30 dygns brunsten men hon visade inget spec hemma och vet såg inga ägg eller något. Hon sprutades och stannade kvar. Inget hände, hon sprutades igen men inget hände. Jag hämtade hem henne förra tors pga olika orsaker och var på stationen idag igen och det finns ingen aktivitet, inga ägg och livmodern känns som den gör på vintern enligt vet. Nu borde hon vara p g in i sin nästa brunst.
Har någon erfarenhet av detta?
Vet sa att de kan komma igång igen men jag blir så osäker på om jag ska fortsätta eller lägga ner den här säsongen och vänta tills nästa. Förra året tog hon sig som en klocka utan föl vid sidan.
Vad skulle ni gjort???:confused:

Sv: Sto där livmodern tagit semester...

Har de inga gulkroppar hjälper det inte att spruta igång brunst, vilket ni märkt. Det man kan testa är att ge en kur av tex Gestapuran, vanliga katt-p-piller. Ger man typ 10 om dagen i 10 dagar, så byggs det upp en gulkropp. När den sen suttit i 5 dagar kan man spruta fram ny brunst.
Vi har testat detta en del gånger, på flera olika ston, och det har alltid fungerat.

Liknande trådar

Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 382
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 071
Senast: __sofia__
·
Avel Ska inseminera mitt 5-åriga sto, första gången. Tidigare har jag använt mig av naturlig betäckning och har ju då lämnat stona hos hingst...
Svar
6
· Visningar
1 554
Senast: Novalisa
·
Avel Okej. Mitt sto 10 år inseminerades i våras med fryst. Haft föl tidigare. Ringde till stationen och frågade vad dom tyckte och dom sa att...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
8 485
Senast: em-pirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar