sto betäcker sto?!?!?!

Djurjouren

Trådstartare
Jag har ett rutinerat äldre fölsto av rasen islandshäst som bär på föl nr 13 :crazy:. Hon är beräknad till den 1:a juli. Undrar lite över hennes beteende. Hon smågnäggar och låter som ett föl och gör detta åt sin bästa kompis, ivrigt uppspänd och rest. Sen klättrar hon upp på polaren och leker hingst :crazy:.
Varför gör hon så?Vanligt?

Ett av mina hbl-ston gjorde så i högdräktigheten.. hon fick sen ett hingstföl (myt?), nåt med hormonerna är det nog som utlöser detta beteende ivf (tror jag)!! :)

Ok, tack ni båda :) En vän trodde oxå på hingstfölteorin så då antar jag att de är en hingst till motsatsen bevisats ;)
Kan man hoppas på att han är en skäck oxå med pappans teckning ;)? (Randver)

Jag har även hört om andra ston med samma beteende.. som sedan fick stoföl :smirk:

Så du får nog en enfärgad med kön =? ;)

Kossor gör så då de är brunstiga. Väldigt lustigt beteende och jag vet inte om det är den som står som är den brunstiga eller den som rider som är den brunstiga... Men det har med brunst att göra. Säkert kan det vara likadant hos hästar!
/Thuja som bor ihop med en mjölkbonde

Vår donna som innan betäckning fullständigt struntat i de andra stona blev "hingstig" under dräktigheten och nedkom med ett hingstföl...

/// ghost

Min Maja var totalthingstig när hon kom till mig, ett par månader in i dräktighet. Hon försökte flyga över plank för att komma in till ston i paddocken, hon skrek och slog med frambenen, ingen av mina hingstar har varit så hingstiga. Stona i stallet blev helnippriga på henne och brunstade så fort hon var i närheten....
Hon födde senare ett stoföl, jag var säker på hingst då.

Nina

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 924
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
7 312
Senast: Masse
·
Avel Jag har ett sto född 1988 som jag haft i femton år. Hon har aldrig visat speciellt mycket brunst, ett litet enstaka pip bara i övrigt...
Svar
3
· Visningar
1 929
Senast: Görel
·
Träning Har ett sto som är eller ska väl säga har alltid varit väldigt låg i rang och alltid den som har varit den mobbade. Hon har alltid...
2
Svar
30
· Visningar
5 984
Senast: Tussinussen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Burkmat
  • Headset