Stjärnan Titan Ås död!!!!

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Maxmax
  • Startdatum Startdatum
Sv: Stjärnan Titan Ås död!!!!

Om jag förstått saken rätt och enligt veterinär, skall någon större blodåder ha brustit.

Boj skrev:
Om jag förstått saken rätt och enligt veterinär, skall någon större blodåder ha brustit.
Vet de det redan?? :eek: :bow:
Mycket möjligt, det var de som stod o såg saken som sa att han verkade kväva sig... lät så det hördes runt hela banan..
Kanske kan höra ihop?

Humelibumlan skrev:
Vet de det redan?? :eek: :bow:
Mycket möjligt, det var de som stod o såg saken som sa att han verkade kväva sig... lät så det hördes runt hela banan..
Kanske kan höra ihop?

Dom sa själva att veterinären trodde det var något blodkärl !

mao skrev:
Dom sa själva att veterinären trodde det var något blodkärl !
Jag säger inte emot! Tyckte bara det var snabbt jobbat att få fram svar på obduktion! Men det är ju bara positivt.

Att han kvävde sig behöver ju inte vara dödsorsak. :(

titan_as.jpg

Titan Ås

Nja jag vet inte om det har gjorts någon obduktion ännu, tyvärr är det inte så många saker som ger ett sådant hastigt förlopp dit hör en brusten åder.

Boj skrev:
Nja jag vet inte om det har gjorts någon obduktion ännu, tyvärr är det inte så många saker som ger ett sådant hastigt förlopp dit hör en brusten åder.
Jaha, jag antog att det var klart med obduktion o att det var ett brustet blodkärl.. Men du har ju såklart rätt i att det är den vanligaste orsaken.

Ja, stämmer :; ) Dom fick reda på det väldigt fort, jag vet inte när han dog och hur långt tid det tar normalt att ta reda på en sån sak heller .

Usch, själv var jag på Sundbyholm idag, det kändes trist att veta att en häst hade dött här dagen innan...
det var ett läskigt sätt/tillfälla att dö på , han blev ju endast 10 år... :(

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 117
Senast: Milosari
·
Övr. Djur Idag när jag va ute hos våra två hermelinkaniner så insåg jag att den ena av dem låg för döden. Hon mådde bra igår så det måste ha gått...
Svar
4
· Visningar
2 500
Hästvård Hej! Det står en häst i mitt stall som i princip varit mer eller mindre varit halt i 6 år. Ägaren har försökt sätta sig in i det, och...
Svar
12
· Visningar
2 180
Senast: morgaine
·
M
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I fredags kväll åkte jag för att rida Aprilia men när jag kom dit visade ägaren att hon slagit sig, och hade ett ganska stort skrapsår...
Svar
0
· Visningar
851
Senast: mooi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Specialsök (Röd kong)
  • Valp 2025
  • Kattbilder #10