Stjäl bilder!!!

F

favoritponny

HUR skall jag få mina bilder att vara ifred?? Det är flera gånger nu som folk använder MINA bilder i annonser för hästar de säljer. Antagligen ploj annonser då det är mina bilder och text namn och ålder stämmer inte överrens med den hästen som är på bilden. Hur som helst så känns det trist och hemskt onödigt! Jag blir arg och upprörd när detta händer.
Så hjälp mej över hur jag skall göra för att få ha mina bilder i fred. Utan att det skall behöva kosta skjortan! :cry:

Sv: Stjäl bilder!!!

Hm vet att man kan lägga in stämplar i bilden tex så har de det på en del web-sidor Då står det i typ vattenstämpel tex Favoritponnnysbild.
Fast om man kan göra det själv eller om det kostar vet jag inte.
Kanske finns nån funktion i fotoshop.

usch, blir så trött på folk som inte kan skilja på ditt och mitt..

om du vill så kan du lägga in en genomskinlig text på dina bilder där det står ditt namn eller liknande.. bilderna kanske inte blir lika fina men det syns iaf att det är dina..

t.ex. såhär: bild

Jag har funderat på det och det här med vatten stämpel. Det är ju inget kul att försötra bilderna med att lägga en text över så, men händer det igen så är jag nästan tvungen.
Jag vill inte få dåligt rykte pga några andras bus streck.

Han som gör min hemsida skulle göra om bilderna så att det inte går att högerklivka och spara dem. Vi får se om det räcker.

Spärra högerklick hjälper inte, det är bara att ta View->Page source, och sedan leta upp bildens namn i html-koden, och sen går man bara direkt till bilden och spara den. Men det är klart att det hindrar väl vissa i alla fall...

Liknande trådar

Äldre Jag tror jag har en 30-års kris, även om jag bara är 27 år. Min fråga är väl egentligen hur man hanterar det och hur man ska veta om det...
Svar
10
· Visningar
4 648

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka