Stilterräng och medical card

pewa

Trådstartare
Hur fungerar det med stilbedömd terräng och medical card?

Antar att skall ha detta. Då inser jag att man måste veta blodgrupp... Är det bara jag som har dålig koll på vad jag och familjen har :o
Hur gör man för att kolla det? Tycker VC att det är ok att man ber om hjälp med att ta reda på den....

Detta blev kvällen lilla fundering, ni kanske kan hjälpa mig innan det blir morgon :)

Senast ändrad:
Sv: Stilterräng och medical card

Tror inte man MÅSTE skriva i blodgruppen.
På mitt MC står det "Vad är din blodgrupp (om känd)".

Är tveksam till att det skulle behövas, annat än att det underlättar lite på plats. Om du skulle skada dig så pass allvarligt att du eventuellt behöver en blodtransfusion så borde inte mc räknas som journalhandling utan det tas då en ny blodgruppering tillsammans med ett BAS-test.

/Akva, sjuksköterska och snart ft-ryttare igen

Tack skall ni ha för svaret. Gick om kring och funderade på om detta var en kunskap jag borde ha eller inte. :)

I ett riktigt akut skede ges ändå inte typat blod och man skickar iväg test för blodgruppering på akuten.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 013
Senast: Anonymisten
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 545
Senast: Imna
·
Övr. Barn Hej! Då detta inte rör mitt barn har jag skapat ett hemligt nick. Jag vill inte att någon ska förstå vilken familj det rör sig om, så om...
2 3
Svar
41
· Visningar
6 890
Senast: TinyWiny
·
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
29 933
Senast: EmmaW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar