Stilla underskänklar!

Sv: Stilla underskänklar!

Släpp knät och trampa ned i stigbygeln!

Lider av samma problem på min ena som hoppar mig fullkommligt ur sadeln och som blir sur när skänkeln hamnar för långt bak.

Senast ändrad:

Jag kan tipsa om att trava mycket i lätt sits. Det gäller att hitta "gunget i knäna". Mitt skänkelläge och sits har blivit oerhört mycket bättre sen jag började träna på detta.

Jag kan tipsa om att trava mycket i lätt sits. Det gäller att hitta "gunget i knäna". Mitt skänkelläge och sits har blivit oerhört mycket bättre sen jag började träna på detta.

jajuste! jag behöver verkligen öva på hoppning, och sitsen för när jag väl får hoppa brukar jag koncentrera mig mest på att komma över hindret hel och ren :( Är lite hopprädd men men... eftersom jag rider på ridskola är det ju svårt att påverka hopp/dressyr variationen...

Dom flesta som har detta problem "kastar" sig fram över hindrena. kanske det går bättre om du rätar upp dig?

korta läderna 1-2 hål, så att du måste trampa ner hälen för att inte knäna ska åka fram så mkt, tänk på att alltid trampa ner hälen överdrivet mycket, det hjälper :)

Dom flesta som har detta problem "kastar" sig fram över hindrena. kanske det går bättre om du rätar upp dig?

Jah, det gör jag faktiskt lite..dels för att jag är rädd, så jag ska hålla mig kvar genom att "kasta mig framåt"(:angel:) och dels för att jag har blivit lite influerad av ryttare på elitnivå, så jag tänker att man ska luta sig framåt jättemycket även fast hindret ligger på 50 cm :p

Liknande trådar

Dressyr Jag kämpar med mina händer. Speciellt i trav har jag en tendens att få raka armar och "för mjuka" händer som inte sluter nog väl runt...
2
Svar
35
· Visningar
3 412
Senast: Sar
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
965
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
810
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
5 932

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka