carambawinnie
Trådstartare
Hur går detta till? Är det klasser som vanligt eller mer som P & C?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Samma system ja, vi har ju Anne
Tror man skulle få lite muntlig kritik oxå, ev på papper? Men jag bor inte hemma längre så har inte direktinfo
Hur har ni fått tävlingarna att gå runt i Tyskland (mfl kanske?)? Det här bli dyrt med ÖD + 2 stildommare och 5 min per ekipage + vet hela dagen.
Vi tänkte lite åt (i framtiden, dvs nästa år) att ha en av domarna som ÖD och så ingen muntlig kritik. Lite mer a la dressyrtävling, och åp så vis kunna korta ner tiden/ekipage. 5 min är ju inkl en kort muntlig kritik efter ritten.
(med reservation för ev ändringar sedan jag pratade med morsan senast)
Ska iaf bli skitkul, jag ska hem och kika!
Åkte inte Anne och någon till ner till tyskland och utbildade sig till stildomare enligt deras system? Har jag ett vagt minne av, eller var de bara på "studiebesök" kanske... Hmm har för mig jag läste något om det någon gång för inte allt för länge sedan
nä så noga var det inte att få reda på det, jag bara hade en undring om nån visste.
Sen vet nån hur man blir stildomare? Är det nån särskild utbildning för det eller är det bara människor som "tycker"? All bedöming är väl iof att nån "tycker" men det måste väl finnas några riktlinjer i bedömningen som är lika världen runt ja som dressyrdomare?