Stil-ikon?

Har noll stilikoner. Ser ut som jag ska ut och fjällvandra till vardags. Funktion före stil är mitt motto typ.

Men ibland händer det att jag sätter på mig vanliga kläder och då inbillar jag mig att jag är lite street.

Jag bor nu i mjukisbyxor och t-shirt... Det är otroligt tråkigt och några stilikoner har jag inte heller.
Meeen jag är otroligt förtjust i nästan allt som är "extremt". Att jag inte själv klär mig roligare är till stor del av praktiska skäl, men också pga bristande motivation... Jag önskar att jag kunde klä mig roligare, men nej, jag lyckas inte motivera mig när det väl är dags för att köpa något nytt. Och så har jag några roliga men svårburna plagg som jag inte har en aning om när de skulle kunna användas...

Även jag är ju en av de som är förtjusta i @tornblomma s utstyrslar :p Ute på stan ser jag dock sällan någon som fångar min uppmärksamhet. I mitt område går alla i vanliga jeans och t-shirt i neutrala färger och så svart jacka av tråkmodell. Det krävs å andra sidan inte mycket för att sticka ut här, för den som känner för det.

Jag har genom åren stuckit ut stilmässigt, när jag var runt tolv hade jag rosa skor, byxor och jacka. I högstadiet gick jag ofta med lilaransiga knästrumpor till mina oranga byxor som slutade strax under knäna, i gymnasiet svart och rosa hår med palestinasjal och sammetskavaj (svart eller lila). Men nu har jag fastnat i jeans och svart linne och det stör mig. Har svårt att hitta roliga kläder pga övervikt, kollade för nån månad sen efter en skaljacka med rolig färg på xxl, ingen på damavdelningen passade (där färgerna finns) så fick bli en blå från herravdelningen.

Bifogade filer

• 7D690CF7-6354-4C88-BD90-E111AB1490EC.webp
    7D690CF7-6354-4C88-BD90-E111AB1490EC.webp
    110,5 KB · Visningar: 54
Jag har gett upp lite grand. Egentligen trivs jag absolut bäst i ett par vida kostymbyxor med pressveck och en snygg, enklare överdel men att hitta byxor i rätt längd är nästan ett heltidsjobb så nu blir det jeans där jag vet var jag hittar rätt längd. Ska försöka lära mig sy kostymbyxor i vinter.
Varierar annars med pennkjol nertill.

Hemma vill jag ha jeans och kabelstickade tröjor alt. fina leggings och mysiga tröjor men det senare uppnår jag inte.

Jag har ingen direkt stilikon jag följer. Jag gillar att klä upp mig och matcha färger. Jag köper väldigt mycket på second hand så min garderob är enorm men det saknas ändå alltid något :rofl: Jag älskar rosa och pastell, söta kjolar och tröjor med gulliga tryck, höga strumpor/stayups mm. Men jag gillar också hårdrockstilen och hade det inte varit så dyrt med hårdrockskläder så hade jag klätt mig mer i det. Gärna höga blockklackar och platåskor. Sedan har jag fullt av baskläder också men så länge jag inte mår blä så försöker jag att hålla nig uppklädd

Tusen tack ska ni ha allihopa för tipsen! Inte vart inne på ett par dagar o hade nästan glömt jag startat tråden :p Kul att läsa era svar, både från er som kör ert eget race, vilket man såklart ska göra! Och från er som också tipsat om personer att få inspiration av, ska göra det!

Jag har kommit på att det ofta blir så för mig att jag kollar efter roliga, lite udda plagg när jag är ute i butiker (till 90% handlar jag i second hand butiker), men sen känns de ofta inte "jag" när jag väl köpt dem, utan jag har dem ett kort tag och sen vill jag inte ha dem längre. För jag vill köpa "roliga" plagg, men sen använder jag mera basic plagg egentligen. Slutar med att min garderob alltid är typ tom, eftersom jag köper - skänker bort - köper - skänker bort. Någon mer med samma problem?
Hade velat hitta plagg som blir keepers, har bara ett fåtal såna. men ska kolla på era tips-personer och pinterest! :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Är det nån härinne som varit i kontakt med jourhavande präst? Hur var det? Kändes det som det gav nåt? Är inte troende och tvekar även...
2
Svar
26
· Visningar
2 058
Senast: nullo-modo
·
Kropp & Själ Jag har en vårta på ena fingret. Den sitter illa till och gör j*kligt ont till och från. Efter drygt 3 år har den fortfarande inte velat...
2 3
Svar
49
· Visningar
2 118
Senast: MissFideli
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
285
Kropp & Själ Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 656
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar