Stil-ikon?

strawberrysylt

Trådstartare
Har ni någon/några stil-ikoner? Eller vad eftersträvar ni för stil/stilar? Känner att jag hade nog velat ha/behövt en eller flera...

Nej, jag har ingen stil-ikon. Jag kör på det jag gillar och har ingen aning om "stilen" har ett namn. Det blir lite olika utstrålning beroende på hur jag kombinerar plagg. En del plagg är rätt basic, så som blå jeans och enfärgade kabelstickade tröjor. Andra plagg sticker ut lite mer. Det kan vara med spets eller blom-mönster.

Jag mixar lite hit och dit. Färgerna på kläderna passar ofta med varann. Just nu är jag rätt svag för bär-rött, violett och grå nyanser.

Har ni någon/några stil-ikoner? Eller vad eftersträvar ni för stil/stilar? Känner att jag hade nog velat ha/behövt en eller flera...

Garanterat inte :D däremot har jag lärt mig med åren vad som funkar på mig så jag kör mitt race oavsett vad modet säger. Sedan är jag löjligt förtjust i siden så jag väljer nog kläder mycket utifrån material. Dock knatar jag oftast omkring i camofärgade jaktkläder både privat och i jobbet för de är sköna och praktiska. Dock händer det att jag klär upp mig civilt ibland :laugh:

Har jag någon stilikon alls är det sådana som vågar gå sin egen väg *host* jag tittar på dig @tornblomma *host* ;)

Om det är någon jag beundrar så är det Sophie Fontanel. Hon går verkligen sin egen väg! Jag klär mig inte alls som hon, men skulle gärna testa mer, om tid och råd fanns.

Tack @athena_arabians <3
Jag har ingen specifik stilikon men gillar människor som tänker utanför boxen och liksom bjuder lite på sig själva. Tycker att det är kul när folk gör ngt roligt, kreativt och använder estetikt sinne när de klär sig. Även om det inte matchar min egen smak så uppskattar jag det mycket, istället för att alla bara vandrar runt som kopior av varandra med svarta täckjackor eller beiga kappor. Googla "advanced style" så ser ni ett gäng sköna tanter som verkligen kör all in. Sånt gillar jag! Mode ska ju vara kul tycker jag. Mitt måtto är "hellre klä ut sig än klä upp sig" ;)

Tack @athena_arabians :heart
Jag har ingen specifik stilikon men gillar människor som tänker utanför boxen och liksom bjuder lite på sig själva. Tycker att det är kul när folk gör ngt roligt, kreativt och använder estetikt sinne när de klär sig. Även om det inte matchar min egen smak så uppskattar jag det mycket, istället för att alla bara vandrar runt som kopior av varandra med svarta täckjackor eller beiga kappor. Googla "advanced style" så ser ni ett gäng sköna tanter som verkligen kör all in. Sånt gillar jag! Mode ska ju vara kul tycker jag. Mitt måtto är "hellre klä ut sig än klä upp sig" ;)

Håller helt med, jag går generellt efter "hellre ett original än en dålig kopia" :D

Håller helt med, jag går generellt efter "hellre ett original än en dålig kopia" :D

Samtidigt får man respektera att vissa är helt ointresserade av mode. Å andra sidan kommer det nästan dagligen fram personer och kommenterar tex att jag är färgglad och att de uppskattar det. Många säger också att "om jag vågade så ...". Det är ju lite trist tycker jag, att man inte vågar om man ändå vill innerst inne.
Upplever att många är ängsliga för att göra "fel". Kanske är det alla trendrapporter, modetips osv som media kommer med som blir till begränsningar? Att det kanske "slår tillbaka" på fel sätt? Får ofta frågor som "kan man ha det här", "går det verkligen att blanda blommigt och randigt"? osv. Man är rädd för att "göra fel" tror jag. Och då är det mer safe att ta på en svart täckjacka som smälter in.

Man är rädd för att "göra fel" tror jag. Och då är det mer safe att ta på en svart täckjacka som smälter in.
Sist hade jag velat ha en lila/violett täckjacka men den fanns inte i min storlek, så det blev en svart :cool:. Jag hade liksom lite bråttom då min gamla gått sönder och det var kallt ute. Att vänta tills jag kom till en större stad med affärer var inte ett alternativ.

Så kan det gå... Men en svart neutral duger det med tycker jag.

Samtidigt får man respektera att vissa är helt ointresserade av mode. Å andra sidan kommer det nästan dagligen fram personer och kommenterar tex att jag är färgglad och att de uppskattar det. Många säger också att "om jag vågade så ...". Det är ju lite trist tycker jag, att man inte vågar om man ändå vill innerst inne.
Upplever att många är ängsliga för att göra "fel". Kanske är det alla trendrapporter, modetips osv som media kommer med som blir till begränsningar? Att det kanske "slår tillbaka" på fel sätt? Får ofta frågor som "kan man ha det här", "går det verkligen att blanda blommigt och randigt"? osv. Man är rädd för att "göra fel" tror jag. Och då är det mer safe att ta på en svart täckjacka som smälter in.

Absolut. Men som du säger är nog mycket baserat på rädsla och inte ointresse och det är verkligen tragiskt. Jag är kanske inte så intresserad eller insatt i mode egentligen men jag har ett intresse för olika material och hur de beter sig. Det har gjort att jag hittat kläder jag trivs i och som jag tror passar mig. Om jag sticker ut eller ej är helt underordnat, det viktiga är hur jag känner mig.

Sist hade jag velat ha en lila/violett täckjacka men den fanns inte i min storlek, så det blev en svart :cool:. Jag hade liksom lite bråttom då min gamla gått sönder och det var kallt ute. Att vänta tills jag kom till en större stad med affärer var inte ett alternativ.

Så kan det gå... Men en svart neutral duger det med tycker jag.

Klart det duger! :)

Jag försöker hitta en stilikon men jag hittar ingen. Jag och en kollega till mig har samma problem, alla influencers är för spejsade för oss :angel: Vi gillar klassiskt, simpelt och feminint. Basgarderober med svart, vitt, grått och beige. Någon som har tips på vart vi kan hitta inspiration? Jag kör mycket Pinterest just nu och skapar egna album.

Jag har ingen stil-ikon. Klär mig efter humör, tycke och smak. Vilket då kan resultera i kjol med strumpor och stickad tröja, likaväl som det kan resultera i jeans och t-shirt och allt däremellan. Har dock sällan grälla/skrikiga färger, då jag inte tycker att det klär just mig.

Så, kläder som jag känner mig snygg och bekväm i helt enkelt.

Det där med färger har varierat för mig. Förut hade jag väldigt mycket ljust olivgrönt, mullvadsbrunt och beige. Sen ledsnade jag och ville ha något gladare. Jag provade rosa först, men trivdes inte riktigt. Mustigare, djupare färger passade mig bättre.

Jag ar inte superintresserad av mode men tycker Blake Lively brukar kla sig valdigt bra - jag ar ocksa lang o blond sa imbillar mig att vi passar i liknande grejer.
Tror min stil ar ganska typiskt for London - ganska avslappnat "cool" (lol), men inte for ihopsatt

En förebild jag har när det gäller att klä sej för fest är Trinny Woodall, (Trinny och Susanna stylar om) Skön avslappnad kvinnlig stil:up:
Till vardags har jag väl varit rätt tråkig de sista 3åren pga 3graviditeter på raken och mammaklädutbudet är väl inte hysteriskt roligt:rofl:

Liknande trådar

Kropp & Själ Är det nån härinne som varit i kontakt med jourhavande präst? Hur var det? Kändes det som det gav nåt? Är inte troende och tvekar även...
2
Svar
26
· Visningar
2 058
Senast: nullo-modo
·
Kropp & Själ Jag har en vårta på ena fingret. Den sitter illa till och gör j*kligt ont till och från. Efter drygt 3 år har den fortfarande inte velat...
2 3
Svar
49
· Visningar
2 118
Senast: MissFideli
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
285
Kropp & Själ Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 656
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar