strawberrysylt
Trådstartare
Har ni någon/några stil-ikoner? Eller vad eftersträvar ni för stil/stilar? Känner att jag hade nog velat ha/behövt en eller flera...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har ni någon/några stil-ikoner? Eller vad eftersträvar ni för stil/stilar? Känner att jag hade nog velat ha/behövt en eller flera...
Tack @athena_arabians
Jag har ingen specifik stilikon men gillar människor som tänker utanför boxen och liksom bjuder lite på sig själva. Tycker att det är kul när folk gör ngt roligt, kreativt och använder estetikt sinne när de klär sig. Även om det inte matchar min egen smak så uppskattar jag det mycket, istället för att alla bara vandrar runt som kopior av varandra med svarta täckjackor eller beiga kappor. Googla "advanced style" så ser ni ett gäng sköna tanter som verkligen kör all in. Sånt gillar jag! Mode ska ju vara kul tycker jag. Mitt måtto är "hellre klä ut sig än klä upp sig"
Håller helt med, jag går generellt efter "hellre ett original än en dålig kopia"
Sist hade jag velat ha en lila/violett täckjacka men den fanns inte i min storlek, så det blev en svart . Jag hade liksom lite bråttom då min gamla gått sönder och det var kallt ute. Att vänta tills jag kom till en större stad med affärer var inte ett alternativ.Man är rädd för att "göra fel" tror jag. Och då är det mer safe att ta på en svart täckjacka som smälter in.
Samtidigt får man respektera att vissa är helt ointresserade av mode. Å andra sidan kommer det nästan dagligen fram personer och kommenterar tex att jag är färgglad och att de uppskattar det. Många säger också att "om jag vågade så ...". Det är ju lite trist tycker jag, att man inte vågar om man ändå vill innerst inne.
Upplever att många är ängsliga för att göra "fel". Kanske är det alla trendrapporter, modetips osv som media kommer med som blir till begränsningar? Att det kanske "slår tillbaka" på fel sätt? Får ofta frågor som "kan man ha det här", "går det verkligen att blanda blommigt och randigt"? osv. Man är rädd för att "göra fel" tror jag. Och då är det mer safe att ta på en svart täckjacka som smälter in.
Sist hade jag velat ha en lila/violett täckjacka men den fanns inte i min storlek, så det blev en svart . Jag hade liksom lite bråttom då min gamla gått sönder och det var kallt ute. Att vänta tills jag kom till en större stad med affärer var inte ett alternativ.
Så kan det gå... Men en svart neutral duger det med tycker jag.
Jag gillar väl genomförda stilar. -typ lite oavsett. Men leker inte så mycket med sådant själv.Har ni någon/några stil-ikoner? Eller vad eftersträvar ni för stil/stilar? Känner att jag hade nog velat ha/behövt en eller flera...
En förebild jag har när det gäller att klä sej för fest är Trinny Woodall, (Trinny och Susanna stylar om) Skön avslappnad kvinnlig stilHar ni någon/några stil-ikoner? Eller vad eftersträvar ni för stil/stilar? Känner att jag hade nog velat ha/behövt en eller flera...