Stiglädret?

L

Linda

Hejsan,fick min irländska sadel idag, supersnygg, bara en korkad fråga.. Ska stiglägret sitta under kåpan eller som på en vanlig sadel, ser nämligen något annorlunda ut om man ska ha det som vanligt. Har ni tunnare stigläder till galoppen? Msn;a gärna
Linda_Zapper@hot:bump:

Sv: Stiglädret?

Jag använder vanliga ridhäststigläder till min sadel. Och dom ligger utanpå kåpan. Glöm inte att kolla den lilla säkerhetsspärren så den sitter i låsläge. Lycka till med din nya sadel!:banana:

Sv: Stiglädret?

Svarar som ovanstående med tillägget att om spärren man kan fälla ner är det minsta "lös" så svetsa fast den, har varit med om olyckor själv pga att den "löst ut" i jobb... Mindre kul. Vi svetsade fast spärrarna på alla sadlarna i stallet efter det.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 241
Senast: Red_Chili
·
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 445
Avel Jag fick en intressant fråga idag om skimmelcancer som fick igång mina tankar och väckte en enligt mig ny intressant fråga. En person...
Svar
6
· Visningar
924
Senast: Shaggy
·
Dressyr Frågan ser ni ovan: Om du fick skapa ett dressyrprogram, hur skulle det se ut? Vore roligt om ni skulle skriva några generella krav ni...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
5 581
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Vilket är ert favoritgodis?
  • Gravid som "äldre"