stigbyglar utrustningsfråga

jinx

Trådstartare
Kollade just lite på H***s. De har börjat sälja bred plaststigbygel och toe cage. Är det nån som har provat? Passar de överhuvudtaget ihop? Hur verkar de, är det plast som blir hård i kyla?
Eller ni som har provat eller sett dem, har ni några åsikter?

Sv: stigbyglar utrustningsfråga

Jag klämde på den breda plaststigbygeln nu sist jag var där. Den är visserligen bred men stenhård. Gummiplattan på trampytan kunde varit lite mjuk men det är den inte. Så man lär inte få någon svikt av denna stigbygel.
// Linda

Har de vanliga plaststigbyglarna och toe cagen, fungerar alldeles utmärkt men ett tips är att limma ihop skruvarna för de skruvar upp sig.

Tror nog att iden med den breda stigbygeln skulle ha en sviktande "dyna" och de är den du måste ta bort för att få dit toe cagen så då verkar det hela förlora sin funktion..

Men kan varmt rekommendera det andra lösningen, för då kan man rida i gympadojjorn med svikt i så har man allt!

Annars finns det ju väl beprövande mycket bra distansstigbyglar att köpa som man inte behöver mixtra med för att de skall fungera perfekt.
Stigbyglar är ju inget som man köper ofta så varför inte satsa på ett par som är kanon redan från början så gör man träningen så otroligt mycket skönare!:cool:
Inte är de särskilt dyra heller.

Liknande trådar

Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
2 050
Senast: iNHALE
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
962
Senast: igbest
·
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
2
· Visningar
818
Senast: malumbub
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 891
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2