stigbygel långt ut?

Sv: stigbygel långt ut?

Ja jag menar att skänkeln blir mera stabil, men ändå kan fjädra. sitter den under tårna blir den lätt för fjädrande (lite instabil) och sittar den för långt in blir skänkeln stum och fjädrar inte alls.
Att trampa ner hälen mycket ser jag inte alls som positivt. Det ger bara spänningar i hela benet.
Prova att sätta stigbygeln under trampdynan och tänk något uppåt med tårna istället för ner med hälen. Då har du en bra position utan spänningar.

Liknande trådar

Dressyr Jag har följt vc-finalen i dressyr noggrant. Det gav mig en bitter eftersmak. 90 % av ryttarna red som "kapten krok" dvs med...
2
Svar
35
· Visningar
4 365
Senast: super
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 336
Senast: Lady_S
·
Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
245
Senast: Badger
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 216
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar