S

snell_hest

Hej tänkte börja sticka en tröja till hunden, någon som har en bild på någon fin tröja som ni kan visa så man får lite inspiration.:bump:

Beskriv gärna hur ni har gjort eller om ni hade mönster.

Sv: stickning

Jag gör ett försök att länka till en sida med gratis mönster:
http://www.garnstudio.com/lang/se/category_oversikt.php?kat=6

Om länken inte får vara kvar så googla på DROPs och stickning. De har flera mönster till mer eller mindre teknikmässigt avancerade mönster för hundtröjor. Dock går de flesta bara till storlek M så man får själv öka på mönstren för större hundar. Mönstren är gratis och går att skriva ut.

Jag har själv stickat denna:
http://www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=102&d_id=43&lang=se

Det var när jag fortfarande levde i illusionen att jag skulle få hem en liten valp under hösten som gick men sedan dundrade unge herr Weim in i mitt liv i april och när han ändå var i farten så dundrade han raka vägen in i mitt hjärta så nu ligger det en hög gigantiska hundtäcken i hallen och den lilla söta tänkta "valptröjan" i storlek M ligger någonstans i klädkammaren :D

Min sambos farmor har använt detta mönstret (som även apocalypsen refererar till):
43-2.jpg

men eftersom hon är över 90 år redde hon inte ut flätstickningen så det blev ribbstickat istället:
ny%C3%A5rsmilla2.jpg

tack för länkarna :) ska försöka mäta hunden så jag vet vilken stl jag ska sticka, å komma på någon cool färg såklart!

tack för hjälpen

Här är två av Kirstys tröjor, hon har en turkos också med längre polo och längre benmuddar och stjärtlapp men den har jag inga bra bilder på.
Kottbus.jpg

stlld.jpg

St.png

Alla tröjorna sitter som ett andra skinn och hon älskar sina tröjor. Mamma har stickat dem efter ett speciellt vinthundsmönster som tyvärr inte finns på nätet längre men jag har det i datorn. Mammas basenji har likadana tröjor och även på henne sitter de super!

tack för fina bilder,:bump: jag ska försöka leta fram måttband så jag kan mäta hunden så jag vet vilken str jag ska sticka, någon som nå bra förslag på färg till en röd dvärgpinscher?

Jag har stickat denna till min dvärgpinscher och även likadana till mina tidigare hundar.

00520.jpg

Jag har inget mönster, utan mäter efterhand. Det är kardborreband i sidorna som fäster ihop ryggdelen med magdelen. Från frambenen stickas de båda delarna ihop som en polo(man minskar ett par maskor vartannat varv för att den ska bli lagom tight vid halsen). Om det är till en hane börjar man sticka magdelen i 2 delar och så tar man ut maskor mot mitten (den ska alltså vara längre i sidorna än i mitten för att de inte ska kissa på tröjan).

Jag har köpt ceriserosa garn till hanvalpen eftersom det syns bra både mot snö och i mörker. Och så passar den så bra ihop med hans nya knallblå halsband.

Jag har stickat denna till min dvärgpinscher och även likadana till mina tidigare hundar.

00520.jpg

Jag har inget mönster, utan mäter efterhand. Det är kardborreband i sidorna som fäster ihop ryggdelen med magdelen. Från frambenen stickas de båda delarna ihop som en polo(man minskar ett par maskor vartannat varv för att den ska bli lagom tight vid halsen). Om det är till en hane börjar man sticka magdelen i 2 delar och så tar man ut maskor mot mitten (den ska alltså vara längre i sidorna än i mitten för att de inte ska kissa på tröjan).

Jag har köpt ceriserosa garn till hanvalpen eftersom det syns bra både mot snö och i mörker. Och så passar den så bra ihop med hans nya knallblå halsband.

va smart, det lät ju lättare de, börjar inse att jag får nog åka hem till mamma å höra om hon kan hjälpa mig.:bump:

Här är två av Kirstys tröjor, hon har en turkos också med längre polo och längre benmuddar och stjärtlapp men den har jag inga bra bilder på.
Kottbus.jpg

stlld.jpg

St.png

Alla tröjorna sitter som ett andra skinn och hon älskar sina tröjor. Mamma har stickat dem efter ett speciellt vinthundsmönster som tyvärr inte finns på nätet längre men jag har det i datorn. Mammas basenji har likadana tröjor och även på henne sitter de super!
Hej, jag har en mexikansk nakenhund som hade älskat en sån tröja kan man få köpa mönstret av dig?

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Postar här för första gången pga att jag har väldigt mycket ångest. Jag och min partner har pratat om hund i många år ingen av oss...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
10 910
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 903
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
748
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
902
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023