Sticker när man rider ut

Smirrel00

Trådstartare
Hej!
Jag rider en islänning som bara godkänner vissa människor. När man rider ut på henne så kan hon "smyga iväg lite vackert" sedan sticker hon, om hon inte riktigt känner en. Men hon kan även sticka med dom hon känner. Jag har hållit på med problemhästar och hästar i allmänhet länge, men jag vet inte riktigt hur det är med denna dam. Hon har inte ont eller något. Hon har varit överviktig tidigare men älskar att springa så jag vet inte om det har med det att göra.
Ofta brukat hon "fråga" om hon får springa iväg, men hon brukar välja själv med dom hon inte känner. Jag tycker att hon inte riktigt har någon anledning till det beteendet, men alla hästar har en orsak. Kanske hon inte gillar bettet...Jag rider oftast inte med sadel, bara gjord ibland.

Tror ni det finns någon annan anledning än att hon bara inte känner en? Skriv vad ni tror att "vill" med sitt ivägrusande.

Tacksam för alla svar :)
 

Liknande trådar

Ridning Hej! jag har ett problem med mitt ungsto. Hon har fått för sig att ta tag i bettet, dra ner huvudet och sticka, främst i galoppen...
Svar
13
· Visningar
2 313
Senast: mily
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 103
Senast: Juli0a
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 664
Senast: AbCdE
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 918
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp