Stetoskop?

snigelfarmor

Trådstartare
Var köper man det billigt?

kollade lite och de ligger på 700-4000 kr. visserligen med 5 års garanti...men jag tror inte garantin gäller i stallet ändå.

Har ni stetoskop, eller vad används?

Jag vill ha till min körhäst.

/j

Sv: Stetoskop?

Apoteket och veterinärgrossister har en modell som kostar en 100-lapp. Fullt tillräckligt kvalite för att räkna puls.

Menar su pulsmätare då när su skriver att dom ligger i den prisklassen?

som sagt, stetoskop kan man få tag på tex via apotek för under 100 - lappen.

CosmicQueen skrev:
Menar su pulsmätare då när su skriver att dom ligger i den prisklassen?

som sagt, stetoskop kan man få tag på tex via apotek för under 100 - lappen.

nej, tyvärr. det var stetoskop!

Men finns det på apoteket för nån hundring är det jättebra.
Jag sökte på apotekts hemsida men det fanns inga stetoskop. Men säger ni att det finns ska jag åka dit imorgon o köpa. Känner mig handikappad utan nu när vi tränar kondis så seriöst.

/jenny

Idag var jag iväg till apoteket för att köpa stetoskop. Apotekaren som hjälpte mig sa att de inte hade några och hon kunde inte hitta något i de närmaste apotekens lager heller. Den enda som verkade ha stetoskop i lager verkade befinna sig i stockholm?! Hon var naturligtvis sjuk idag så jag kunde heller inte beställa något... Typiskt!
Hur många av er använder emellanåt stetoskop vid pulstagning? Vart/Hur har ni fått tag på era? Någon som vill bli av med sitt? :idea:

Jag beställer det mesta i "sjukvårdsväg" hos en firma som säljer veterinärutrustning.
Mycket billigt.

Jag orkade naturligtvis inte vänta utan beställde just ett stetoskop och en digital febertermometer. med frakt blev det ungefär 225-235kr. Är det ok pris eller kunde jag fått det billigare?

Om du ringer till Apoteket på numret i telefonkatalogen så kommer du till det centrala Apoteket i Sverige. Där kan du beställa ett stetoskop som sedan skickas till det Apotek som är närmast dig. För min del är det min närbutik i byn som får varor från Apoteket. Sedan är det bara att åka dit och köpa ut ditt billiga stetoskop för lite drygt hundra. På ett vanligt Apotek om du frågar kanske de inte alltid har så god koll och oftast har de inte stetoskop på lager. Så titta i telefonkatalogen. Mycket praktiskt och smidigt.
Hälsning Maja

drygt hundra blev 155 :)
cosmic..under hundralappen sa du, var det öfr 15 år sedan? Eller har jag blivit lurad av den snälla apotekaren?

/jenny

Senast ändrad:

Näh, priset går väl upp på stetoskop som allt annat.
Har för mig att mitt kostade 115 kr för tre år sedan, så 155 kr nu låter väl inte omöjligt.

Beställde ett stetoskop från Nordpost. precis i dagarna. Kostade 175 kr och med frakt blev det 275 kr, så 155 kr känns som en bra affär!

Inte 15, men 5 år. Och ja, visst är det så att allt går upp i pris...
Mitt gick då på 90.- någonting.

Liknande trådar

Hemmet Fast varför köper du diskmaskiner som bara har 3 års garanti? Jag har haft två olika märken och båda har 5 år.
Svar
17
· Visningar
449
Senast: Niyama
·
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer... 2
Svar
22
· Visningar
967
Senast: Angel
·
Kropp & Själ Använder ni ert friskvårdsbidrag (om ni har något) och till vad använder ni det? Själv får jag erkänna att jag var hemskt dåligt på det... 6 7 8
Svar
158
· Visningar
4 869
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
900
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka