Stetoskop?

Tretjak

Trådstartare
Kan man som privatperson få tag på ett stetoskop? Obs! Skriv inte ut namn på ev butiker m m utan mer allmänt tips annars tas nog tråden bort.

Sv: Stetoskop?

Javisst, det kan man köpa i hjälpmedelsbutiker, kan tänka mig en del avancerade hälsokostaffärer osv. Här i huvudstaden har vi en liten hjälpmedelsaffär som har ALLT man kan behöva :love:

Tack, hälsokostbutik har vi här i byn - kollar där!

Googlat har jag gjort men hittade då bara vad som verkade vara "proffs"stetoskop för flera tusen kronor. Jag ska bara ha det till att pulsmäta min häst som har luftvägsproblem så det ska helst inte kosta alltför många kronor!

Jag beställde mitt på apoteket men det var kanske 10 år sedan, kostade en tiondel av de proffsiga :)

*kl*

På alla apotek jag varit inne på har de sett ut som fågelholkar när jag frågat om man kan beställa stetoskop.

Jag har köpt mina två begagnade, på tradera resp här på Bukes annonser, för runt hundralappen styck med frakt. Dock så har jag jättesvårt att använda dem så jag köpte en pulsmätare istället..

Man kan fynda billiga pulsmätare på tradera. De som gått sönder i spännbanden och inte kan användas att träna med(för folk alltså) duger utmärkt att sätta direkt mot hjärtat och läsa av vilopulsen med.

Finns att köpa online på nätet om du söker för inte alltför stora pengar. Jag köpte ett med lite längre "slang" (tror det kallades narkosstetoskop eller nåt') med tanke på att man kanske inte vill stoppa huvudet så nära en häst som kanske har smärtsymptom och kan vara oberäknelig. Däremot vet jag inte om längden på slangen gjorde det svårare att höra för det är ju inte helt lätt noterar jag. Antagligen en vanesak, lättare på katterna! ;-)

Köpte mitt när jag var på en ATG-klinik.

Varför skulle tråden försvinna när det annars är ok att skriva Hööks, Ica och H&M bl a? :confused:

Jag vet inte, bli inte riktigt klok på det här med när trådar tas bort ibland. Någon gång räknas det som efterlysning, en annan som otillåten reklam, medan man tillåter sadellistan som kryllar av frågor och märken:)

Oavsett så har jag fått många bra tips i tråden så tack för dem:)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
501
Senast: cassiopeja
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 984
Senast: Rosett
·
Mat Jag har börjat fundera lite kring mina frukostvanor... De är inte direkt dåliga, kunde ha varit värre, men ganska tråkiga och skulle nog...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 808
Senast: Pilot
·
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
2
· Visningar
851
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka