sterilicering (stavas)

verrdogan

Trådstartare
I morgon ska mina töser upp på operations bordet.
Va behöver ja tänka på när ja får hem dom?
Att dom behöver lugn å ro fattar jag, men va kan ja göra för att dom ska må bättre?
Ska jag ha dom i varsina rum några dagar så dom inte bråkar å river upp såren? Kommer deras rang att ändras här hemma så dom kan bli jätte ovänner?

Sv: sterilicering (stavas)

Man behöver inte göra så mycket. Som sagt, lugn och ro samt värme (och kärlek såklart) är vad de behöver.

Rangen kan det bli lite tjafs om det är tveksamt om det kommer ske några stora förändringar i rang. De kommer antagligen tycka att kompisen luktar konstigt efter veterinärvistelsen, sedan lägger sig det efter någon dag och så är allt som vanligt.

Ha koll på dem i början så märker du om du behöver sära på dem eller inte.

håll dem varma! vissa gillar att ligga på värmedyna/ "korg" man hänger på elementet

Mörkt, varmt och nära till lådan. En del katter är desperat nödiga o bara SKA på toa när de vaknar. Min hankatt satte sig, kissade o somnade i lådan :crazy: med huvudet rätt ner i sanden. Så fick jag bära bort honom till sin handduk igen :rofl: snarkande. Men kissa skulle han :D
De är rätt ljuskänsliga, och kan frysa, så ett varmt rum med släkt lyse eller bara lite svag belysning (för er skull) och så ta in lådan till kissen där. Sen är det bara att låta henne sova.

kl
De ska ha trattar på sig så de inte river upp operationssåret, det lär de få från kliniken och om du inte blindstirrar på dem hela tiden måste de sitta på (fast de hatar dem).
Katterna känner sig säkert frusna och vill ha filt runt sig samt gärna lite mörkt. De bör ha vaknat innan du hämtar dem så det är ingen större fara med hur de ligger när de är hemma, även om de säkert är trötta.
Håll uppsikt så de inte är på varandras sår, i så fall får de bo ensamma i tio dagar tills du tar stygnen..
Som prosit sa kan de bli rätt kissnödiga..

Blev ingen operation för mina katter idag.:crazy: veterinärens fru va jätte sjuk. så mina katter få slippa operationen ett tag till.

Min fick ingen tratt, hon syddes med tråd av metall, o den stacks när hon försökte tvätta, så det gav hon upp med detsamma. Tycker de sällan får tratt nu för tiden.

Mina har inte heller fått tratt, bara stygn som försvinner av sig självt. Håll varma och lugna några dagar. (Enkelt med stallkatter!)

Liknande trådar

Småbarn Hjälp jag går snart och gräver ned mig.... Syskonbråk - hur hanterar man det på bra sätt? Två pojkar, 5 år och 2,5 år. 5åringen retas...
Svar
12
· Visningar
1 253
Senast: Badger
·
Övr. Katt Jag står inför det angenäma problemet att jag behöver en till katt 😁. Efter att ena katten blev sjuk och inte klarade en operation för...
2
Svar
28
· Visningar
2 395
Senast: Noxos
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 179
Hundhälsa Hej! Jag skulle behöva höra lite andra röster angående en händelse som jag och min hund var med om. Han var väldigt smart, hyper o...
Svar
10
· Visningar
2 292
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama