Stenholmen

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Eila
  • Startdatum Startdatum
E

Eila

Stenholmen ska ha tre islandshingstar i år enligt tidningen Islandshästen. Är det någon som vet vilken "Faldur" det är de ska ha?

Enligt deras egen hemsida är det bara klart med Segull, förhandlingar pågår...

För mer info kolla: www.stenholmen.se (klicka på Avel och sedan Aktuella hingstar - där finns även telefonnr om du vill ringa och fråga mer)

Jag har varit inne på deras sida och vet att den inte är uppdaterad. Det måste vara klart med de andra två hingstarna också eftersom namnen står med i deras annons i "Islandshästen". Hoppas att det är gulbrune Faldur. :d

Jag pratade med Marcus Ljungqvist förra veckan, och han talade då om att det var:

Faldur frá Syðri-Gróf
Seagull fra Skardi
Hrafnfaxi fra Vestra-Geldingaholti

..som är årets aktuella hingstar.

Sa han vilka perioder de ska stå på Stenholmen? Jag får nog ta och ringa tror jag... :bump:

Ska Hrafnfaxi stå på Stenholmen i sommar? Varför ska inte Sigfus ha honom själv? Brukar han inte ha det?

Jag frågade inte Marcus vilka perioder/tider som gällde för hingstarna, men vad jag kan tolka det som, ska alla tre hingstar vara närvarande och visa upp sig när Stenholmen har "stuteriets dag" den 1 Maj. Då inviger de sin nybyggda ovalbana och har öppet hus, saluhästvisning och Framtid ska visst ha tölt-tävling samma dag.
På stenholmens hemsida finns denna info med, dock står ej hingstarna med under avelsidorna, men det kan nog bero på tidsbrist när det gäller uppdatering av hemsidan.
1 Maj har iaf JAG bokat för att vara närvarande där - det händer så lite skojiga saker i islandshästvärlden, så när det väl är någon skoj aktivitet så kan man ju passa på... :)

På sigfus sida tolt.nu står det bara att Hrafnfaxi "mestadels kommer att verka i aveln" under detta år...

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 020
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
510
Senast: Nikan
·
Avel Jag fick en intressant fråga idag om skimmelcancer som fick igång mina tankar och väckte en enligt mig ny intressant fråga. En person...
Svar
6
· Visningar
924
Senast: Shaggy
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
811
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka