Stelt framknä

Segelflygarinnan

Trådstartare
Min hovslagare var på besök idag och skodde om ena damen. Han sa att hon "som vanligt var stel i sitt framknä". Tydligen så har hon varit det så länge han har skott henne (sen februari förra året), men jag har inte uppfattat att han har sagt detta innan.

Det märks tydligt när man tar upp benet (bakåt, som t.ex för att sko, kratsa) att hon inte vill ta upp det allt för mycket. Hon har gjort böjprov förra våren utan problem. Jag vet egentligen inte om hon har problem med det mer än när man tar upp benet ordentligt, det är inget som märks när man rider eller när hon går utan ryttare.

Någon som vet om det finns något jag kan göra åt det? Typ stretching? :confused:

Sv: Stelt framknä

Får väl börja med att ta resa på vad stelheten beror på. Är det "elakartat" kan säkert stretching skada mer än att göra nytta, men är det "ofarlig" stelhet kan det säkert hjälpa.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har en häst som har förslitningsskada på gaffelbandet och griffelbenet, diagnosen ställdes i december men han har visat hälta...
Svar
7
· Visningar
1 519
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 062
Senast: __sofia__
·
R
Hästvård Önskar höra era erfarenheter kring hovledsinflammation BAK. Uppkomst och orsak? Behandling? Rehabplan? Hur förebygga att det kommer...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 988
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Jag har beslutat mig för att genomgå fetmakirurgi, en gastric sleeve sa läkaren att det blir. Tänker nu att jag inte är ensam på buke...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
26 860
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar