P

ponnylollo

stel i nacken

Har funderat ett tag på vart denna tråd ska ligga o jag chansar på här:crazy: :angel:

Min travare e asstel i nacken kan man göra nåt mer än bara massera? :bump:

Senast ändrad av en moderator:
Sv: stel i nacken

Man kommer långt med professionell massage men kanske en genomgång av en equiterapeut, hästsjukgymnast eller kiropraktor vore bra. Om du anlitar en hästmassör ska du också få med dig bra stretchar att göra själv, och träningsråd som passar din häst.

tack :)

Min kusin är hästmassör hon brukar massera min häst en gång i månaden ungefär :)

Har funderat ett tag på vart denna tråd ska ligga o jag chansar på här:crazy: :angel:

Min travare e asstel i nacken kan man göra nåt mer än bara massera? :bump:
Jag skulle försöka hitta orsaken till att nacken blir "asstel".

Hur ser hästen ut i munnen?En häst som har problem i munnen pga tex överbett och hakar eller vargtänder som gör ont,den kan du massera till du storknar.
Hitta orsaken till nackstelheten!
Den kan behöva hjälp med sina tänder för att kunna slappna av i käken och röra sig avslappnat.

Rids hästen?Hur funkar den då?
Är du mjuk i handen ?

Många saker kan göra hästen stel,försök hitta grundproblemet.

Magics förra ägare trodde att det kom från travet men det trr jag inte för då borde det försvunnit nu:p

Han är väldigt hård i munnen även om jag försöker va så mjuk i handen som möjligt han lixom drar hela tiden ibland :crazy:
Tandläkare har kollat upp munnen inga vargtänder lr nåt annat problem i munnen:D

vad ska/kan jag göra?? :confused:

Måste dack tillägga att nu när vi bytt bett så kan han bli som att man känner att man bara har en litenliten lätt kontakt med munnen och att det krävs minimala fingerörelser föratt få honom att göra halt exemplevis... :D Och dom gångerna blir mer och mer nu så kan nån förklara vad som händer egentligen? han har blivit något mer avslappnad i nacken men det trodde jag berodde på att massagen gav resultat men det kanske inte är så :idea: :D

Sv: stel

Isf ska jag byta bett !
Brukar byta ganska ofta, men ska nog testa på nått bättre bett..

Liknande trådar

Hästvård Jag har snubblat över några trådar på FB på sistone om alternativbehandlingar av hästar (avmaska med örter, inte vaccinera...
Svar
6
· Visningar
373
Senast: animalasia
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
10 052
Senast: Bee
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
757
Senast: Oknytt
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 335

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat