S

semlis777

om man har två hopphästar och den ena är stel i nacken och halsen och den andra i benen. finns det ngt man kan ge dom? el kan man göra några bra ridövningar?? ge dom massage efter ridning???

Du kanske behöver ta ut en equeterapeuth eller hur det nu stavas som kan se om hästen ev. har nackspärr eller så?

Har fått "Ginko-kur" av osteopaten jag åker till med hästen. Det skall vara bra frö just stela nackar.
Men det viktigaste är väl att kolla upp varför den är stel i nacken. Finns det ngn inflammation, ont i munnen eller liknande.
Min blev stel men det berodde från början på en inflammation.

För benen tror jag att det är "djävulsklo" som är bra. Jag vet att wendals herbs har salufört det tidigare (i flytande form) vet ej om det finns kvar, har inte haft det på många år.

Hoppas att det var lite tips!
/Linda

Liknande trådar

Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 231
Senast: Roheryn
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
719
Senast: tara
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
10 056
Senast: Bee
·
Hästvård Hösten 2022 köpte jag ett 3-årigt fullblod ifrån galoppbanan. Han var ue på veterinär besiktning och i första 7 månader gick jätte bra...
Svar
4
· Visningar
1 198
Senast: Sanne97
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka