A
Augusti
Jag har en ungkatt på ca 5 månader som verkar ha lite mysko svans. Hela svansen är ordentligt böjlig i alla riktningar förutom ett, där det inte går att böja den lika väl. T.ex. kan jag enkelt böja in svanstippen i en böj så att tippen nuddar svansen åt t.ex höger, men böjer jag åt andra hållet så är den inte lika "vig"; bågen blir inte lika liten för att kunna böja in tippen mot resten av svansen. Det verkar vara genomgående för hela svansen och inte bara några kotor.
Vad kan detta vara? Svansknick? Stiff tail? Eller helt normalt och ok?
Svansen är ju inte helt stel utan det är rörlighet åt alla håll, bara lite mindre i just en riktning. Jag har försökt leta information om svansproblem men hittar inget som stämmer med min katts svans.
Jag har lite planer på utställning men är osäker på hur svansen kommer att bedömas.
Vad kan detta vara? Svansknick? Stiff tail? Eller helt normalt och ok?
Svansen är ju inte helt stel utan det är rörlighet åt alla håll, bara lite mindre i just en riktning. Jag har försökt leta information om svansproblem men hittar inget som stämmer med min katts svans.
Jag har lite planer på utställning men är osäker på hur svansen kommer att bedömas.