Stel häst...

W

Warmia

Har en unghäst 4år snart 5.... Har sedan den kom till mig som 3 åring uppträtt mkt stelt i sina gångarter. Hästen är helt genomgången med plåtar och böjprov mm när hon kom till mig. Hon blir stelare när hon får stå och bättre när hon rids dagligen....
Någon som har förslag om varför hon kan vara så stel???

Sv: Stel häst...

Har inget förslag på varför men kan tipsa om en eventuell lösning. Har du möjlighet till att ha din häst på lösdrift? Mitt varmblod mår mycket bättre både fysiskt och psykiskt sen jag flyttade henne till lösdrift.
Du säger att hon blir bättre om hon rids och sämre av att stå, går hon på lösdrift så underhåller hon sig själv på ett helt annat sätt.
Lycka till

Liknande trådar

Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 229
Senast: skiesabove
·
Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 532
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 104
Senast: Kilauea
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 269

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka