stegrande hästen på rättvik ikv

Messy

Trådstartare
scary...
jag som är noll insatt men har börjat jobba lite med travsändningar satt så här ikv :eek:

är det vanligt att de stegrar sådär? och hur vanligt är det att de går omkull?

vi var två som satt och kollade samtidigt och jag såg först när den låg, så vi skrek typ "DÖD HÄST"... fast sen på reprisen så såg det ju inte "så farligt ut"... Tur att ingen kom till skada, hästen såg ju inte paj ut heller...

Sv: stegrande hästen på rättvik ikv

scary...
jag som är noll insatt men har börjat jobba lite med travsändningar satt så här ikv :eek:

är det vanligt att de stegrar sådär? och hur vanligt är det att de går omkull?

vi var två som satt och kollade samtidigt och jag såg först när den låg, så vi skrek typ "DÖD HÄST"... fast sen på reprisen så såg det ju inte "så farligt ut"... Tur att ingen kom till skada, hästen såg ju inte paj ut heller...

De händer ibland att dom reser sej. Denna häst var väldigt hetsig när första starten skulle gå(vart juh omstart) så när dom skulle till att volta för ny start så vart hon ännu hetsigare så hon börja bråka. Gick iaf bra för både häst och kusk.

vad är de som hänt? Missade sändningen..

Jag var där. stog på starten och jag tror att Ulf drog omkull henne för att hon va så hetsig, fick höra sen att hon var brunstig som bara den, så de kan ha vart därför hon va så hetsig..

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 958
Senast: Mia_R
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
12 181
Senast: liiinnea
·
Ridning Vi har haft vår D-ponny i tre år, en irländare som var rätt nyimporterad när vi köpte henne. Hon är (har varit?) en väldigt lättsam häst...
Svar
12
· Visningar
2 648
Senast: TinyWiny
·
Hästhantering Hej, Jag köpte min första egna häst hösten 2019. Honom köpte jag eftersom han skulle vara/verkade vara så lugn och snäll i hanteringen...
2
Svar
21
· Visningar
5 314
Senast: Happimess
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar