Sv: stegrande föl
Har 15 hästar och alla har varit i min ägo sedan de föddes.
Vill nog påstå att du klankar på en som har mkt!!!!! erfarenhet vad det gäller hingstar och ston.
Har efter att jag/vi hanterat dem från att de var födda inte haft något problem vad det gäller deras uppförande. Vare sig det gäller transport med hingst/hingst eller hingts/sto eller sto/sto.
Har när jag tävlat endast haft ett vanligt ordinärt grimskaft på dem fastän de varit i toppform och varit hingstar.
Så det är bara nonsens från dig vad det gäller min erfarenhet av att hantera hingstar och fölisar.
Samt skulle jag velat se dig eller någon annan ägare gå med en hingst som inte fått klart för sig vem som i alla lägen är ledaren.
Inte hade de gått med sänkt huvud och myst med dig när du träffar på, transporterar med, brunstiga ston eller andra hingstar som du går kloss intill med.
Eller har jag fel!? Tror inte det.
Pyttsan vill jag bara säga. Inga påhopp här inte, för då går du bet.
Förresten så rimmar det inte att man kan hantera ett föl/fölisar för mkt.
Alla dessa travare som går premier och kval som 2 åringar. Menar du då att man inte skullat hantera dessa mkt bara för att de är unga???
Du kan inte få en häst som är van och mer välhanterad än en travare. Även om det kan finnas individer som det inte står rätt till med. Men där kan det har varit annat med i bilden, jag pratar/menar nu friska och krya individer.