Steeljoint?!

Sv: Steeljoint?!

Steeljoint säljs via en del kliniker och är ett mineralfodertillskott som ska vara bra för leder och hovar.

Jag kikade lite på det men dess huvudingrediens är KALCIUM,d et är otroligt kalkrikt. I deras reklmbroschyr påstår någon nisse att för låga kalciumvärden i grovfodret är ett landsomfattande problem. Nu vetefan vilket land han tittade på, men här (Stockholm, Uppland, Gästrikland) så är problemet det OMVÄNDA, det är för mkt kalk och för lite fosfor i grovfodret så att ge SteelJoint skulle skapa en obalans som hette duga.

Sen anser JAG personligen att SJ är ett dyrt sätt att fixa mineralkvoter på bara och kan inte se hur det skulle göra något som en balanserad, uträknad foderstat inte skulle göra. ´Men jag vet flera som är väldigt nöjda med SJ, men i MITT stall kommer det aldrig dyka upp.
 
Sv: Steeljoint?!

Jag är jättenöjd med det.

Min gamling har fått en nästan för bra pälsväxt av Steeljoint. Han som tidigare var nästan hårlös både i päls, man och svans är nu ett riktigt lurvtroll och manen måste klippas var 3 e vecka för att inte bli alldeles för lång.

Han var dessutom innan Steeljoint nästan kal vid pälsbyte men sedan vi började ge detta så har jag inte haft några som helst problem med det. Även lystern i pälsen är fin nu, tidigare var han grådassig men nu skiftar han i gul/orange beroende på årstid.

Det enda som är ändrat för honom i foderväg är just Steeljoint som lagts till samt kli.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Någon som vet hur länge en 10 kilos hink med Steeljoint räcker till en häst? Hittar ingen info på deras hemsida om hur mycket man ska ge O_o
Svar
1
· Visningar
537
Senast: Sirap
·
Foder & Strö Min häst ska flytta till nytt stall om ungefär två veckor och kommer då gå ut på skogsbete dygnet runt. Där hon står nu så står hon i...
Svar
10
· Visningar
1 052
Senast: Rosett
·
Hästvård Hej, min häst fick en kraftig hovböld i mars o h stod på klinik i fem dagar. Väl hemma gick hon bandagerad en månad och skoddes sedan...
2
Svar
21
· Visningar
2 769
Senast: Missemus
·
Foder & Strö Jag är orolig över min hästs luftvägar. Står inackorderad och min stallägare har i mina ögon bara fått tag i sämre kvalite på halm...
Svar
8
· Visningar
935
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp