Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tävlar du inom tex NRHA/SRHA eller NSBA finns det liknande indelningar. AQHA/APHA har bara youth, amateur och open. Inom grenförbunden finns tex novice, non-pro osv.
Hur det är på allbreed klasser på tex en AQHA show vet jag inte, men jag tror de går under samma regler som WRAS, det vill jag dock inte svära på..... Det ver säkert någon annan bättre!
Non Pro är väl för dom som inte tränar, tävlar eller handhar andras hästar mot ersättning, så då borde väl den vara ganska öppen förutom för dom ...eller har jag fel?
Ex Aqha Novice får endast ryttare som ej har ridit i hop 25 Aqha poäng starta, gäller Youth, Amatör.
Ja, Novice översatt till Svenska e nybörjare men dock är en del inte "rena" nybörjare, en del rider under gränsen 25 poäng.Så det är som en "nybörjar" amatör?
Ja, Novice översatt till Svenska e nybörjare men dock är en del inte "rena" nybörjare, en del rider under gränsen 25 poäng.
Och Erik, det finns inga "proffs klasser" dom heter open och det är samma open som inom WRAS, dvs här får alla ryttare tävla oavsett ålder, kön eller yrke.