Startlista CR

psychoflum

Trådstartare
Hej

Vad betyder det om det står hästens namn och sen CR efter på starlistan?
Om det står i proppen att det är A:0/A:0

Tex.

50cm
Brunte CR

:confused:

Sv: Startlista CR

Är det verkligen en startlista du läst då och inte en resultatlista?

För CR är annars Clear Round = felfri runda/0 fel.

A:0/A:0 är väl om jag inte blivit gaggig att det är tidshoppning där minst antal fel och snabbast tid vinner, och att vid felfri grundomgång så hoppar du omhoppningen direkt, endera så fort man passerat mållinjen för grundomgången (som då blir startlinje för omhoppning) eller så kan arr lägga in en kort paus på 30 sek (?) mellan grund och omhoppning.

Men CR i en STARTlista känns konstigt, därför jag undrade om det kunde vara en resultatlista, då borde dock även tiden finnas noterad om det är bed A:0.

Sv: Startlista CR

Precis som tidigare skrivit blir jag också fundersam. CR betyder ju mycket riktigt Clear Round, felfri = 1a plats.

Det som däremot brukar kunna stå i startlistorna är "JR" som betyder Junior om jag inte minns fel?

Liknande trådar

Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 410
Senast: Lutten
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 937
Senast: Mia_R
·
Tävling Hej! Jag behöver hjälp att tolka TR 2023 Hoppning. Såhär står det: ”2. Träns / huvudlag 2.1. På tävlingsområdet ska hästen ledas i...
Svar
4
· Visningar
1 684
Senast: Sootie
·
Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 404
Senast: Ullmerkott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattbilder #10