Startförbud

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Anonymast
  • Startdatum Startdatum
A

Anonymast

Hur är det när man fått startförbud i 5 dgr... Ska man lämna in vet.intyg även om det gått en längre tid sedan stoet fick startförbudet? Eller behöver man inte det om det gått en viss tid sedan hon fick startförbud?
Är helt ny på detta med trav så jag hoppas att ni kan hjälpa mig.

Sv: Startförbud

Startförbudet gäller i fem dagar men om den fick +friskintyg så får inte hästen startas förrän hästen är friskförklarad av legitimerad veterinär oavsett hur lång tid det tar att få friskintyget. Böjprov och godkänt körprov i tävlingstempo måste utföras

Liknande trådar

Samhälle Jag vänder mig till Buke som brukar ha svar på det mesta. Min mamma som är pensionär bor i Kenya. Hon behöver en gång varje år lämna in...
Svar
3
· Visningar
448
Senast: MJLee
·
Hästvård Skrev för ett tag sedan om ett sto i vårt stall som fått ett föl som stoet vaktade extremt. Fick ett jättebra svar som ingav hopp vi har...
Svar
3
· Visningar
535
Senast: Görel
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 519
Senast: Raderad medlem 149793
·
Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 475
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka