startanmäl 30 min före start..

M

malört

visst är det 30 min före min klass! inte 30 min före samtliga klasser, typ senast 8:30 om första klassen börjar 9:00.

På våra tävlingar brukar vi ta emot efteranmälningar 45 min. innan klassen startar, sedan försent!

men om min klass tex beräknas börja strax efter 11,30 måste jag vara start anmäld kl 08,30 ändå?? jag har för mig att jag har åkt senare till tävlingar (det är 9 år sen jag tävlade).

Eftersom de flesta arrangörer numera följer tävlingsreglementet (TR) behöver man inte startanmäla om det inte särskilt står i "meddelande till ryttare" att arrangören inte går efter TR. Om det är så skall det stå i meddelandendet hur just den arrangören vill ha det. Eftersom det i så fall är deras egna påhitt måste man kolla med dem eftersom det inte finns någon sådan regel att läsa i TR.

Hoppas det går bra på tävlingen! Lycka till!!

Om nu arrangören vill att man ska startanmäla 30 min innan (el. rättare sagt visa licenser o dyl, så att de vet att man är där) så är det 30 min innan _din_ klass börjar, alltså inte 8.30 om du rider sista klassen till exempel.

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 371
Senast: hhere
·
Skola & Jobb Jag jobbar delade pass och har egentligen ganska många timmar ledigt varje dag - men spenderar dem på att vara trött och stressad över...
2
Svar
30
· Visningar
1 819
Senast: Migo
·
Anläggning Jag ska bygga några boxar i min ladugård, men har fastnat i ansökan om förpröving. Dels är jag frustrerad över att jag behöver ansöka om...
2
Svar
29
· Visningar
3 074
Senast: ameo
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
5 307
Senast: Masqueradee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25