Starta som häst o ponny om vartannat?

Ekipaget har ridit båda tävlingarna, syns ingenting i resultatet om om de skulle ridit utom tävlan på den ena

@Sunny Regeln att "stadigvarande ryttarbyte" krävdes för att ponny som startat som häst skulle få starta som ponny igen är borttagen sen ett par år. Så enkelt sammanfattat gäller detta:
*ponny tävlar som ponny med ryttare upp till 20 år
*ponny får starta som häst i både dressyr och hoppning ned ryttare över 20 år
*ponny får starta i avdelning B på ponnytävling i hoppning med ryttare över 20 år
*ponny får med tillstånd av tävlingsledningen starta utom tävlan på dressyrtävling för ponny med ryttare över 20 år
*ponny får starta både på hästtävling och ponnytävling beroende på vem som rider

:bow:
Det här var precis vad jag behövde läsa. Har nämligen funderat på om det hade varit möjligt om min ponny som tävlar dressyr mot stora hästar med mig, hade fått starta en "riktig" hopptävling med "riktig" ponnyryttare i sin egentliga ponnykategori. Utan att det påverkar min egen tävlan.

:bow:
Det här var precis vad jag behövde läsa. Har nämligen funderat på om det hade varit möjligt om min ponny som tävlar dressyr mot stora hästar med mig, hade fått starta en "riktig" hopptävling med "riktig" ponnyryttare i sin egentliga ponnykategori. Utan att det påverkar min egen tävlan.

Så länge den är mätt, så.

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
796
Senast: Ketrawzc
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
13
· Visningar
335
Senast: Cactus
·
Tävling Får jag som 15-åring tävla en B-ponny i en LE avdelning b? Gäller det samma regler i klasser som är bedömning A (clear round)...
Svar
3
· Visningar
716
Senast: Fiorano
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 367
Senast: hhere
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama