Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det gör iof jag. Fast såklart inte våldsamt eller aggressivt.
Alltså, när jag går in i en hage så innebär ju min vistelse där att vi kommunicerar och därav visar vi också varandra vad som är ok och inte. Däremot skulle jag aldrig acceptera våld som att slå mot hästarna, skrämsel, innehav av SPÖ eller skrik och bråk, förstås. Så får ingen bete sig mot någon häst. Men kommunikation med respekt och vänligt sinne är alltid välkommet och ngt som jag tilläpar även på andras hästar när jag bemöter dem. Ingen har någonsin haft invändningar.
Nu blir det lite OT men jag tror vi måste skilja på vad som är uppfostran av en häst och vad som är självförsvar. Jag tror inte alls på att uppfostra hästar med våld. Om en häst däremot håller på att springa ner mig i hagen så använder jag våld för att freda mig. Om man fostrat hästen på rätt sätt skall visserligen inte denna situation behöva uppkomma alls.
Om man har behov av att försvara sig med våld anser jag att man ska itu med det problemet bums. På en icke våldrelaterat sätt.