Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jadu.. allt beror ju på tillgång och efterfrågan.
Och ja, vi har ett släp som vi packar in dem i och åker ut i skogen. Hagar har vi upptäckt att de blev för tossiga av och därmed ökar skaderisken så. Så nu går vi med dem i skogen.
Om du vill ha ut 15000 i lön som du själv ska skatta för behöver du tjäna dubbelt så mycket för ditt företag eftersom du ska betala in sociala avgifter för dig själv och buffra för semester och eventuell sjukersättning.
Tack för ditt svar!
Jag har börjat smått räkna ut hur många hundar jag behöver för att täcka: Lokalhyran: 8000kr El: 300 kr reparationer: 100 kr fast telefon: 300 kr Mobil: 400 kr Försäkringar: 400 kr övrigt: 1000 kr Nu är det bara relativt ( Säkert varierar det hela) då får jag ihop: 10500 kr. Sedan vill jag ha lön säg 15 ooo kr. 10500+15000=25500Kr
Räkna ihop 25 hundar heltid 2200 kr* 25= 44 000 kr
Ha överseende för min enkla uträkning och jag vet att det kommer säkert rinna iväg kostnader. Är jag helt ute och fiskar med min uträkning? / Boss
Vad kostar det att göra om lokalen till hunddagis med boxar och sånt? Vad kostar tillstånd att driva verksamheten? Behövs det utbildning eller kurser? Planerar du att jobba själv med dessa eventuella 25 hundar? Räkna med ungefär det dubbla i pengar, om du vill ha ut 15000.
Precis! Ett räkneexempel:
Lokalhyran: 8000kr
El: 300 kr r
eparationer: 100 kr
fast telefon: 300 kr
Mobil: 400 kr
Försäkringar: 400 kr
övrigt: 1000 kr
Lön till anställd: 15000
Sociala avgifter, semester, sjuklön mm: 15000
Det här är inga exakta siffror. Jag har dem inte i huvudet men det finns massor av hjälp att få på internet. T ex här: http://foretagarguiden.nutek.se/sb/d/289
Lycka till![]()
Snälla, krossa inte mina drömmar ni här också utan har ni bra tips så dela gärna med er, har ni bara negativa åsikter så behåll dom för er själva!
Tack