Starta 3 ggr på lokaltävling, tillåtet?

Sv: Starta 3 ggr på lokaltävling, tillåtet?

tror att det finns en regel som säger att samma häst bara får starta 2 gånger på en dag.

Jag vet folk som har startat tre klasser på en dag, antingen har arrangören gjort fel eller så är det tillåtet.

Hästen/ponnyn får göra tre starter men den måste ha två ryttare. Samma ryttare kan inte rida alla tre starterna.

Ännu en TR fråga där folk tror/gissar alternativ svarar något som inte är sant. När skall detta ta slut?

Jo, du får starta 3 ggr per dag i lokal tävling i hoppning (eftersom du ställt frågan under hoppning antar jag att det är det du undrar över).

TR I mom 120 punkt 4.

Ännu en TR fråga där folk tror/gissar alternativ svarar något som inte är sant. När skall detta ta slut?

Jo, du får starta 3 ggr per dag i lokal tävling i hoppning (eftersom du ställt frågan under hoppning antar jag att det är det du undrar över).

TR I mom 120 punkt 4.

Håller med!

Imorgon på sollentunas lokala ponnyhoppningn är det 3 st ryttare som rider alla 3 klasserna (LD-LB) på samma ponny.

Ja det är tillåtet att samma ryttare rider 3 klasser på samma häst/ponny under samma dag.

om man inte har en TR så måste man väll ändå kunna köpa en eller två, så hiskligt dyra är dom faktist inte, å dom kan vara väldigt bra att ha när man e ute på tävlingar..:smirk:

Till alla....ungen som kommit med förfrågan startade igår, 3 ggr, tack för era snabba svar.

Liknande trådar

Dressyr Jag må vara trög men jag fattar inte kvalreglerna, finns det någon klok människa som kan hjälpa mig? 🙈 I Msv B behöver jag kvala från...
Svar
5
· Visningar
696
Senast: Snurrfia
·
Tävling Sitter och tittar på V75 och i avd 3 så körs häst med nummer 1 av en idiot. Och studion går BANANAS och skäller i 5 min om hur korkad...
Svar
3
· Visningar
1 626
Senast: BornAgain
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 321
Hoppning Nu startar EM i hoppning och jag tycker att det förtjänar en tråd. Det är väl inte bara jag som kommer att titta?
35 36 37
Svar
723
· Visningar
32 470

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024