Har en unghäst på fyra år och hon har lätt för sig för det mesta i ridningen. Men när jag nu börjat med lite mer dressyrarbete så har jag hittat hennes svaga länk. Vänster sidan har hon svårare att böja igenom än höger, höger kan hon lätt bli för ställd. Flyttar jag henne för vänster skänkeln sparkade hon lite i början (det var liksom jobbigt spark) Nu flyttar hon men alldeles för snabbt och trampar inte igenom utan flyttar snabbt och bekvämt
Har ni lite tips på övningar? Jag försöker nu att rida utåtställd i höger varv emellanåt för att stärka vänster sida, flyttar mycket och försöker átt det inte ska gå för fort. Hästen är noga kollad och är frisk. Vi ska komm igång nu i augusti och träna för tränare, har varit lite träningsuppehåll över sommaren.
tacksam för svar!
Har ni lite tips på övningar? Jag försöker nu att rida utåtställd i höger varv emellanåt för att stärka vänster sida, flyttar mycket och försöker átt det inte ska gå för fort. Hästen är noga kollad och är frisk. Vi ska komm igång nu i augusti och träna för tränare, har varit lite träningsuppehåll över sommaren.
tacksam för svar!