Star-Trekk!

unki

Trådstartare
Kan inte ni som har erfarenhet av Star-Trekk sadlarna skriva lite vad ni tycker om dom? Gärna bilder oxå om ni har.
Skriv gärna vad ni har för häst, hur ni rider och hur sadeln funkar. Både positivt och negativt.
Tack på förhand! Annika :bump:

Sv: Star-Trekk!

+
den har bossor så man slipper special paddar,det finns olika sorters för iduviduell anpassning på ryggen
det går att byta koppjärn själv ifall hästen blir grövre eller man köper en ny häst
den känns som en riktig sadel, inte sladdrig
(snyggare än de flesta andra bomlösa enl mig)
ganska smal uppbyggd sits som placerar en lodrät, det går att ta bort sitsen och fylla på med olika inlägg för ryttarens egen smak( i mitt fall rörisolering för att få en fastare och smalare sits)
hästen trivs med den

-
ingen säkerhets anordning för stiglädren
för mjuk i sitsen så signalerna fastnar i stoppningen(går att åtgärda)
sitsen kunde varit ännu smalare(men min häst har en bred rygg så det känns nog annorlunda om man har en smalare häst)
får inte tävla i den(inget som bekymrar mig)

Kommer inte på något mer just nu. Jag rider dressyr(AR). Min häst är 157 i mkh och har en bred kort rygg med svank och enorm make. Hittade ingen bomsadel som passade under ett års letande och nu är sadelletandet över för alltid :)
Vill du ha bilder så PM:a mig.

Mvh T

Sv: Star-Trekk!

Tack för ditt svar! :bow:
Låter ju jättebra de där! Ska nog spara ihop till en sån, hoppas att den passar min häst oxå bara.
Vilken modell har du?
Har PMat dej om bilder. ;)

Några fler som har erfarenhet av Star-Trekk?

Liknande trådar

Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
852
Senast: Tilly_85
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 098
Senast: super
·
Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
525
Senast: liiinnea
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 201
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka