Star trekk dressage cc sadel

J

Jack Sparrow

Finns det någon som har/haft star trekk dressage cc, eller gaiter (de med avtagbara paneler) och som nu provat den nya varianten (som inte har avtagbara paneler)?

Tänkte om ni tycker att den ligger lika på hästen som den tidigare? Känns det bättre eller sämre utan avtagbara paneler? Är det skillnad för en själv? Är den nya skönare att sitta i? Har ni samma storlek på den gamla som den nya?

Ja lite för och nackdelar jämfört med den tidigare varianten... :banana:

(Vet inte hur många varianter de haft av dressagen men jag menar den de hade precis innan den nya släpptes :) )

Sv: Star trekk dressage cc sadel

Har den ens kommit ut till kund ännu?

Tror att den modellen med avtagbara paneler är tämligen bra, de kryllar inte av dem på beg marknaden direkt så det verkar som om de flesta som köpt den modellen har behållt den...Jag har gamla modellen och är nöjd med just möjligheten att föytta panelerna ger en större anpassningsdimension. (flummigt uttryckt), man kan måttanpassa den på ett bra sätt!

Ne den är ju ganska svår att få tag i begagnad... :(

Den nya finns i alla fall på Kaupres hemsida sedan någon månad tillbaka (tror jag). Jag kan tycka att den nya ser skönare ut med djupare säte och så... Sen ser den så himla snygg ut också!! :love:

Jag får inte heller något direkt stöd av knä"panelerna" (har tappat ordet just nu...:angel: ) men beror på att jag rider med ganska långa stigläder, vet inte iof om den nya skulle ge bättre stöd där..

Jag är ute efter den nya, så jag har försökt sälja min ST CC, men det har inte varit lätt, så jag vet i tusan om folks intresse börjar svalna.

Till TS, jag tror som Polly_Mulle, att väldigt få har hunnit få den och det är nog därför ingen vet.

//E

Vet att det går segt, har försökt sälja min med för att köpa en espaniola istället, tycker att sätet är väl djupt i ST CC'n. Men jag behåller den nog och köper en espaniola också :D

Jag tycker tvärtom, sätet är för flackt;)

Har inte bestämt mig än, men det lutar åt en Master för min del så småningom, om jag nu blir av med min ST CC. Den är ute hos ev. köpare, men vi får se om dem bestämmer sig.

//E

Haha, kul att man kan ha så skilda uppfattningar :D
Jag upplever att jättebakvalvet trycker mig framåt - tills hästen arbetar, då hamnar jag jättebra, men hur ska jag få hästen att trivas och jobba om jag inte sitter rätt? Och paddar jag upp den något fram så får jag omvänd effekt, sitter bra tills hästen jobbar (ca två minuter) och hamnar sedan i bakvikt... Rörlig rygg säger jag bara...

Jag vet inte om det kan bero på att sadeln är lite för stor i sätet för mig, antagligen. Men på min ena häst, den med manke sitter jag bra och kan inverka rätt. På den utan manke så hamnar jag i framvikt och kan inte riktigt ta stöd.... Och eftersom jag tänkte ha den främst till henne så blir det pannkaka.

//E

Jag tycker tvärtom, sätet är för flackt;)

Har inte bestämt mig än, men det lutar åt en Master för min del så småningom, om jag nu blir av med min ST CC. Den är ute hos ev. köpare, men vi får se om dem bestämmer sig.

//E

Hihi jag skulle också vilja ha ett djupare säte :d Och mer stöd till knäna...

Var har du köpt den? Är ute efter nya ST dressagen men Kaupre hänvisar till återförsäljare.

MVH
johanna

Varför kan man inte köpa den från Kaupre...??

Enligt mailsvar från Kaupre ska de flytta, det var därför de hänvisade mig till återförsäljare.

Sätter in mit inläg även här i hopp om svar.

Försökte läta runt i gamla trådar om nedanstående "problem".
Har haft min ST dressage (modell nr 2. tror jag) i ett år nu. Har varit nöjd annors, men tycker panelerna är för hårda och felformade för min häst. Såg i de gamla trådarna att vissa har sk. tjocka paneler. Är dess mjuka och av hurudant material + ca hur tjocka är panelerna?

Har någon redan kommi åt att jämföra Master Trekker och den nya ST Dressage annan än en av er?

Liknande trådar

Utrustning Är på jakt efter en till sadel att alternera med. Har två kortryggade hästar och för tillfället endast en sadel- sensation g3. Har...
Svar
3
· Visningar
1 208
Utrustning För ca 2 veckor sedan hade ägaren till hästen (jag är medryttare) ute en hästfysioterapeut/sadelutprovare som behandlade och kollade de...
2
Svar
35
· Visningar
6 155
Senast: Lavinia
·
Utrustning Jag har av och till drömt om en Star Trekk Espaniola, sedan 2008. Min briljanta plan var att köpa en sådan under nästa vår, men nu...
Svar
5
· Visningar
1 529
Senast: Equidaem
·
Islandshäst Jag är helt i blåsten nu med alla sadlar. Jag vet att det finns miljoner sadeltrådar här, men jag skulle verkligen behöva proffshjälp...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
14 620
Senast: videnlis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar