står still

F

Fiatuff

min lilla shettis har fått för sig att han inte vill gå framåt och absolut inte trava när man väl får han att gå i skritt. Jag behöver massor av tips. Rider jag och min sambo kör han är det inga problem. men när han inte har något dragplåster står han gärna still. Hjälp!

Sv: står still

Så kan shettisen ajg kör också vara ibland, även han funkar utan problem med dragplåster!...inte så han står still men inte tillräcklig bjudning. Ett sätt är att vara lite tuff. Smacka först, händer inget, smacka igen samtidigt som du lägger till pisken, så han förstår att du menar allvar! "Min" kille kan också få lite mer fart om han får gasa på lite...drivadrivadriva hundra meter! Men jag tror det är mycket att träna lyhördhet hos hästen! bara att jobba vidare, lycka till!! Och säg till om du kommer på nåt revolutionerande :smirk:

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
13
· Visningar
366
Senast: Cactus
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
873
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Jag skulle så gärna vilja ha ett eget hästsläp. Problemet har varit att jag bara har B-kort och ingen bil som kan dra. Nu står jag dock...
2
Svar
20
· Visningar
958
Senast: tara
·
Fordon Efter att maken köpt en helelektrisk city car i kombination med att jag börjat med häst på en lite mer seriös nivå igen och slutat...
2
Svar
34
· Visningar
1 349
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?