står still

• Körning
  • Trådstartare Trådstartare Fiatuff
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 720
F

Fiatuff

min lilla shettis har fått för sig att han inte vill gå framåt och absolut inte trava när man väl får han att gå i skritt. Jag behöver massor av tips. Rider jag och min sambo kör han är det inga problem. men när han inte har något dragplåster står han gärna still. Hjälp!

Sv: står still

Så kan shettisen ajg kör också vara ibland, även han funkar utan problem med dragplåster!...inte så han står still men inte tillräcklig bjudning. Ett sätt är att vara lite tuff. Smacka först, händer inget, smacka igen samtidigt som du lägger till pisken, så han förstår att du menar allvar! "Min" kille kan också få lite mer fart om han får gasa på lite...drivadrivadriva hundra meter! Men jag tror det är mycket att träna lyhördhet hos hästen! bara att jobba vidare, lycka till!! Och säg till om du kommer på nåt revolutionerande :smirk:

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
16
· Visningar
979
Senast: Mli
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
1 167
Senast: Cattis_E
·
Hundträning Mina äldre hundar har av sig själva förstått att när vi tränar så kissar man inte, även om vi kanske står stilla utan att göra något en...
Svar
4
· Visningar
457
Senast: animalasia
·
Mat Jag behöver alla tips ni har på goda och nyttiga smoothies. Och vad har ni för mixer? Jag kör nu med stavmixer och det funkar absolut...
Svar
10
· Visningar
494

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka